تولید محتوا

تولید محتوا، به مشارکت در اهدای اطلاعات به هر رسانه ای و به ویژه رسانه های دیجیتال گفته می شود. اطلاعات اهدایی مذکور برای یک کاربر نهایی (مخاطب) در زمینه های خاص است. “محتوا” چیزی است که باید از طریق یک مدیوم بعنوان گفتار، نوشتار یا هر یک از هنرهای گوناگون بیان شود.
انواع محتوا شامل: مقاله، تصویر، پادکست، ترکیبی از عکس و نوشته، ویدئو و... است.
امروزه تولید محتوا از مهم ترین عناصر یک کسب و کار به حساب می آید که برای معرفی، تبلیغات و جذب مخاطب از آن استفاده می شود. در قدیم این تولید محتوا محدود به رسانه های چاپی بود اما حال در رسانه های دیجیتال قدرت بیشتری گرفته و البته رقابت بیشتری نیز حاکم است.
برای تولید محتوا لازم است یک استراتژی و تصمیم گیری کلی و هدفمند انجام شود که با کمک مشاوره مارکتینگ انجام می پذیرد. بعد از برنامه ریزی و مشخص شدن جهت تبلیغات و معرفی، نوع محتوا و مدیون آن انتخاب خواهد شد؛ و در نهایت طراحی و اجرا می شود.
تولید محتوای متنی
تولید محتوای گرافیکی و عکاسی
تولید محتوای ویدئویی

به شما تبریک می گوییم اگر کسب و کاری دارید، پس حتما محتوا هم دارید. فقط باید این محتوا را به رشته تحریر در بیاورید.

تولید محتوای خوب را جدی بگیرید، تمامی سایت های برتر و پر بازدید مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و... علاوه بر بازدید بالا و مارکتینگ با تولید محتوای ادامه دار و بی همتا به موفقیت خود کمک کرده اند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید و بازدیدخود را همواره بالا نگه دارید.
محتوا پادشاه هست را حتما شنیدید. اما امروزه باید بدانید در حجم وسیعی از تولید محتوا، محتوای خوب پادشاه است. پس عدم حضور شما حتی در سطح پایین تر شما را از این بستر خارج می کند. اگر از یک زاویه دیگر به موضوع نگاه کنیم: اگر محتوا ها نبودند گوگلی هم وجود نداشت! گوگل بین محتوا ها جستجو می کند و مردم را به محتوای مورد نظرشان می رساند. اگر می خواهید سئو یا بازدید بگیرید و از اولین هایی باشید که گوگل شما را معرفی می کند، بی وقفه محتوای به روز و با سلیقه مخاطبانتان تولید کنید و در سایت خود درج نمایید.
استراتژی تولید محتوا

تولید محتوا فقط یک مرحله از چرخه بازاریابی مبتنی بر محتوا است.

چرخه بازاریابی مبتنی بر محتوا به ترتیب شامل مراحل زیر است:
  1. هدف گذاری
  2. تدوین استراتژی محتوا
  3. تولید محتوا
  4. توزیع
  5. تحلیل
  6. اصلاح و به روزرسانی

مشتریان تولید محتوا

ما در زمینه استراتژی و برنامه ریزی برای حضور قدرتمند مشتریان خود در عرصه فضای آنلاین فعالیت می کنیم.

فروشگاه اینترنتی سبز آبی
تولید محتوای مقاله و پست و استوری اینستاگرام برای فروشگاهی اینترنتی سبز آبی
وکیوم فرمینگ محب پلاست
تولید محتوای اینستاگرامی و ویدیویی برای شرکت تولیدی محب پلاست
نرم افزار انبارداری
نوشتن مقاله های سئو محور و تخصصی در زمینه انبارداری برای محصول نرم افزاری انبار آنلاین

پرسش و پاسخ

پاسخ سوالات شما پیرامون تولید محتوا

کارفرما تعدادی کلمه کلیدی مشخص می کند و بنا به آن ها نویسنده شروع به نوشتن محتوای دسته اول می کند و سپس یک نفر ویراستار این متن ها را از لحاظ SEO بررسی و به روز می کند و سپس متن های آماده در اختیار کارفرما برای درج در سایت قرار می گیرید.
طبق تعداد کلمات استفاده شده در متن، تعدادی تصویر انتخاب و تحویل داده خواهد شد. برای مثال هر 300 الی 500 کلمه یک تصویر مناسب درون فایل متنی قرار خواهد گرفت.
بله، data entry هم انجام می شود. به شکلی که محتوای تهیه شده طبق فرمت و الگوی وب سایت شما ثبت خواهد شد و عکس ها نیز با سایز مناسب به مقاله ها اضافه خواهند شد.
  1. انتخاب اهداف محتوا
  2. پرسونای خریدار (Buyer Persona)
  3. تکیه کردن به سفر خریدار (Buyer’s Journey)
  4. نقش مخاطب
  5. ممیزی کردن محتوا
  6. انتخاب فرمت مناسب
  7. پروموت کردن محتوا promote

در بلاگ دات نرم افزار بیشتر دربارۀ تولید محتوا بخوانید

برای مطالعه مقالات بیشتر در این حوزه بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.