سئو و بهینه سازی صفحات سایت

اگر بهترین وب سایت را داشته باشید ولی از گوگل بازدید کننده نداشته باشید؛ فقط برای دلخوشی خودتان سایت دارید. البته دلخوشی هم نیست چون همه سایت دارند و مزیتی نیست.

سئو مخفف Search Engine Optimization است که مجموعه‌ای از فعالیت‌ها به موتورهای جستجوگر گوگل و یاهو کمک می کند تا راحت تر مطالب و صفحات سایت را پیدا کند
هنگامی که شما به وب سایت خود را به صورت استاندارد ساختید و روی بستر اینترنت منتشر کردید باید برای خودتان استراتژی‌های جهت هدایت کاربران به سایت داشته باشید
برخی صاحبان وب سایت ها از طریق محتوا و مطالب اقدام به جذب کاربر می‌کنند برخی دیگر از طریق تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی و محیطی این کار را انجام می دهند
به هر حال باید به یک روش مشخصی و یا ترکیبی از چند روش این کار را انجام و برنامه ریزی کنید
باید از تک تک ثانیه هایی که کاربر و حوصله اش را برای سایت شما گذاشته است استفاده کنید
پس شما قبل از این که هزینه زیادی بابت است که او بپردازد باید استراتژی خود را تعیین کنید و مشخص کنید که حرفی را به مخاطب و بازی کننده سایت می خواهید بزنید
یکی از خدمات ما مشاوره در زمینه سئو است و در تعیین استراتژی به شما کمک میکنیم و توسط کارهایی که انجام می دهیم به بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل کمک می کنیم

برخی از کلمات کلیدی که شرکت ما بر روی آن ها کار کرده است:

  • موزاییک
  • انبارداری تحت وب
  • تحلیل سیستم تیکتینگ
  • انواع خرید
  • انبارداری آنلاین
  • ثبت آگهی رایگان
برای شروع کار سئو آنالیز و آمار و گزارش ها برای سایت فعلی لازم است. این گزارش ها از طریق نرم افزارهای رایگان و غیر رایگان (PageSpeed Insights - Search Console - GT Metrix - Moz Pro Solutions – Woorank – Ahrefs – Alexa – Semrush و...) و بررسی رقبا جمع آوری و تحلیل می شود تا وضعیت فعلی، نیازها و اولیت های امور، کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار شما بدست آید.
موارد این آنالیز شامل:
  • داده های هر صفحه سایت و تهیه لیست استاندارد سازی آن
  • بررسی آدرس دهی صفحات
  • بررسی دسترسی پذیری برای گوگل
  • بررسی کد نویسی
  • بررسی سرعت
  • بررسی نرخ تبدیل بازدید به مشتری
  • کلمات کلیدی و...
در مرحله بعد تصمیم و تعیین استراتژی و اولویت بندی موارد مورد نیاز انجام می شود. برخی از آن را در ادامه بخوانید.
این ابزارها به بهینه سازی سایت شما کمک خواهد کرد. اما هیچ یک از آن ها (حتی ابزارهای غیر رایگان)، تحلیل سایت شما را توسط انسان و متخصص سئو انجام نمی دهند. ما توصیه می کنیم اگر دانش و تجربه کافی در سئو دارید، حتماً از این ابزارهای نرم افزاری استفاده کنید. اما به گزارشات این ابزارها اکتفا نکنید و حتماً از مشاوره متخصصین سئو ایرانی یا خارجی بهره بگیرید. مشاوران سئو در شرکت با سال ها مطالعه و تجربه در زمینه بهینه سازی سایت های مختلف، آمادگی دارند وضعیت سئو سایت شما را به طور کامل بررسی کرده و ضمن یافتن ایرادات احتمالی، راه حل های عملیاتی و کاربردی برای بهینه سازی این ایرادات، ارائه نمایند.

“Google only loves you when everyone else loves you first.” – Wendy Piersall

به قول وندی پیرسال : گوگل زمانی شما را دوست دارد که دیگران اول شما را دوست داشته باشند.

سئو داخلی چیست؟

قبل از انجام هر گونه بهینه سازی و سئو برای سایت از سئوی داخلی آن می بایست مطمئن بود. شروع سئو خارجی سایت در سایت هایی که استانداردهای سئو داخلی در آن رعایت نشده، تاثیری نخواهد داشت و چه بسا موجب جریمه شدن سایت از طرف گوگل شود. منظور از سئو داخلی سایت انجام کارهایی در داخل خود سایت است که موجب ایندکس شدن بهتر سایت و کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می گردد.
این کار هم در قالب یک گزارش و هم در قالب یک پروژه اجرایی قابل تعریف است. مهمترین کارهایی که در این نوع پروژه ها انجام می شوند عبارتند از:
  • سئو و بهینه سازی عنوان صفحات، کلمات کلیدی و متا تگ ها Description،Robots و...
  • سئو و بهینه سازی هدینگ صفحات (تگ های H1 و H2 و...)
  • ساخت و بهینه سازی سایت مپ SiteMap
  • Webconfig یا App setting و تصحیح تنظیمات آن
  • ترکیب و فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت
  • بررسی URL های سایت و تصحیح آنها در صورت امکان
  • بررسی و ویرایش کدهای منسوخ شده HTML
  • فعال کردن Gzip در سایت به منظور فشرده سازی داده های سایت
  • فعال کردن کش سایت
  • جلوگیری از اجرا شدن فایل های جاوا اسکریپت در زمان رندر شدن سایت
  • بررسی وجود محتوای Flash و پنجره های Iframe در سایت
  • مرتب سازی ترتیب بارگزاری و اجرای فایل های CSS و Javascript
  • بهینه سازی تصاویر سایت (کاهش حجم تصاویر و نوشتن متن جایگرین (Alt) برای تصاویر)
  • ترکیب فایل های CSS
  • اضافه کردن Expires Headers برای انواع فرمت فایل های سایت
  • ثبت وبسایت در وبمستر گوگل
  • بهینه کردن حجم سایت
  • لینک بیلدینگ داخلی در صفحات سایت
  • بررسی ریداریکت های اعمال شده در سایت
  • بررسی ویژگی Keep Alive
  • افزایش سرعت سایت
  • بررسی و تصحیح ایندکس و فالو بودن صفحات
  • نسخه ای ام پی سایت AMP
  • گواهینامه Ssl جهت برقراری ارتباط امن
  • و...

سئو خارجی چیست؟

هزینه سئو خارجی سایت وابسته به تعداد بک لینک ها، کیفیت بک لینک ها و میزان فعالیت سایت در شبکه های اجتماعی است. سئو خارجی شامل طیف گسترده ای از فعالیت هاست که یک سئوکار حرفه ای آنها را برای شما انجام خواهد داد. در حالت کلی سئو خارجی به تنهایی فایده زیادی نداشته و بهتر است که پروسه سئو سایت ترکیبی از سئو خارجی با سئو داخلی و فنی باشد.
  • لینک سازی طبیعی
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات کلیکی
  • فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی و...

تولید محتوا

محتوا پادشاه است اما همه چیز دست پادشاه نیست! محتوای خوب باید به خوبی ساختاردهی شود، به خوبی در دسترس ربات های گوگل قرار گیرد، به خوبی نمایش داده شود و مطابق الگوریتم های گوگل بهینه سازی شود. وگرنه شانس چندانی برای جذب بازدید کننده نخواهد داشت.
انواع محتوا:
  • تولید محتوا متنی برای محصولات یا خدمات (مقاله با تصویر)
  • تصویری
  • شنیداری یا پادکست
  • ویدئویی مانند تیزر
Customsoftware

بررسی گوگل سرچ کنسول

  • بررسی گوگل سرچ کنسول
  • ثبت وب سایت در گوگل سرچ کنسول
  • چک کردن خطاهای گزارش شده
  • ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول
  • آنالیز بخش Coverage
  • آنالیز و رفع خطاهای مرتبط با موبایل (فرندلی بودن وب سایت)

سئو محلی

  • ثبت وب سایت در نقشه گوگل
  • امتیاز و کامنت گذاری برای کسب و کار
  • افزایش رتبه سایت در نتایج محلی

گزارش گیری

  • آنالیز ترافیک سایت
  • گزارش تغییرات رتبه سایت
  • گزارش فعالیت های انجام شده
هزینه نهایی سئو و بهینه سازی سایت به عوامل بسیاری وابسته است. برآورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این عدد با توجه به آنالیزی که صورت می گیرد، تخمین زده می شود. به بیان دیگر عبارت تعرفه سئو به این شکل که هزینه سئو یک کلمه کلیدی در سایت، عددی از پیش تعیین شده باشد، از نظر منطقی اشتباه است.

۶ ابزار قدرتمند برای پیدا کردن کلمات کلیدی

  • Google Keyword Planner
  • Google Trends
  • Google search
  • Alexa pro
  • Moz
  • KWFinder

در حالت کلی قیمت سئو و بهینه سازی به موارد زیر وابسته است:

  • میزان رقابت در بین کلمات کلیدی
  • عمر سایت و دامنه
  • وضعیت و میزان فعالیت رقبا
  • مقدار محتوای اختصاصی و کیفیت آن ها
  • وضعیت و جایگاه فعلی سایت
  • تعداد کلمات کلیدی جهت سئو
  • تضمین جایگاه سایت بعد از اتمام قرارداد سئو
  • مشاوره، آموزش و پشتیبانی

چند ماه لازم است ادامه دهم؟

حداقل زمان برای نتیجه گرفتن سئو 3 تا 6 ماه می باشد، چرا که نیازمند بررسی گوگل است و بطور کلی سئو فعالیتی مبتنی بر زمان فعالیت است. تداوم و پیوستگی درج محتوا، فعالیت کلی سایت و پشتیبانی آن بسیار مهم و اثر بخش است. ماندگاری سئو نیازمند کار دائمی در این بخش هاست، لذا مواردی مثل Add word یا تبلیغات پولی موقت است و در کنار باقی عملیات مفید خواهند بود.
پیشنهاد ما برای درج محتوای مقاله با رعایت نکات سئو، ماهانه 15 مقاله است.
لازم به ذکر است می توان برنامه ریزی و اجرای موارد را بر اساس بودجه ثابتی که شما در نظر دارید، پیاده کرد، درج مقاله اگر ماهانه 5 مقاله باشد بهتر از آن است که شروع درج آن را 3 یا 4 ماه به تاخیر بیندازید. همچنین بهینه سازی موارد دیگر هم می تواند در طی ماه های متوالی تقسیم شود.

استانداردها در تولید مقاله

تولید محتوا: محتوای تولیدی می تواند ترجمه، تالیف یا تلفیقی از تالیف و ترجمه و یا بازنویسی باشد.

رعایت نکات سئو در تولید محتوا:

  • هر محتوا شامل حداقل یک تصویر می شود.
  • ویرگول، نقطه، بولت، شماره گذاری و پرانتز ها رعایت می شود.
  • چگالی کلمات کلیدی اصلی و فرعی دقت می شود.
  • به روان بودن متن دقت می شود.
  • متن عنوان بندی می شود.
  • در عنوان بندی متن از کلمات مرتبط با کلمات کلیدی استفاده می شود.
  • بیشتر کلمات کلیدی در لید (دو خط اول متن) استفاده می شود.
  • در ابتدای هر پاراگراف کلمات کلیدی خرج می شوند.

عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوای متنی

محتوا یک کالای مشخص با یک کیفیت ثابت نیست که قیمت آن در بین تولید کنندگان مختلف، یکسان باشد. به دلیل عوامل متعددی که ممکن است بر کیفیت محتوا موثر باشند، قیمت تولید محتوا توسط شرکت ها و اشخاص مختلف، متفاوت است.
در اینجا به برخی از عواملی که بر تعرفه تولید محتوا موثر هستند، اشاره می کنیم:
  • موضوع محتوا
  • محدودیت زمانی تولید محتوا
  • سطح تخصصی بودن محتوای مورد نظر
  • میزان منحصر به فرد بودن محتوا
  • میزان تحصیلات تیم تولید محتوا
  • میزان تخصص تیم تولید محتوا در سئو
  • نحوه نظارت کیفی بر فرایند تولید
  • کیفیت ویراستاری
  • کمیت و کیفیت خدمات پشتیبانی
  • تعداد کلمه و تعداد مقاله
  • و...

مشتریان سئو

ابتدا کلمات کلیدی خود را انتخاب و سپس شروع به آنالیز رقبا نمایید.

فروشگاه اینترنتی سبز آبی
تولید محتوای مقاله و پست و استوری اینستاگرام برای فروشگاهی اینترنتی سبز آبی
وکیوم فرمینگ محب پلاست
تولید محتوای اینستاگرامی و ویدیویی برای شرکت تولیدی محب پلاست
نرم افزار انبارداری
نوشتن مقاله های سئو محور و تخصصی در زمینه انبارداری برای محصول نرم افزاری انبار آنلاین

پرسش و پاسخ

پاسخ سوالات شما پیرامون سئو و بهینه سازی صفحات سایت

هر کاری که تخصصی انجام شود بازخورد و نتیجه ی بهتری دارد فقط یک نکته ی که وجود دارد آن است که ابتدا مطمئن شوید طراح سایت شما، سئو کار نمی کند چون طبیعتا به سیستم سایت شما آشنا تر است و راحت تر می تواند روی سایت شما سئو انجام دهد. در بحث سئو و یا دیگر موارد حتما به نمونه کارهای آن فرد و یا شرکت توجه داشته باشید
سئو یک مجموعه فعالیت است که باید انجام شود تا وب سایت قابلیت یافته شدن توسط موتورهای جستجو را پیدا کند. این کار می تواند یکبار انجام شود البته که علم سئو هر روز در حال توسعه است. ولی از این لحاظ که درون سایت محتوا قرار گیرد و یا اینکه فعالیت های دیگری از جمله لینک سازی و حضور در شبکه های اجتماعی و تبلیغات باید همیشه انجام گیرد. باید جستجوهایی که اتفاق می افتد و آمار و اطلاعات را کنار یگدیگر گذاشت یا نقشه راه آینده مشخص شود ولی بطور کلی اینطور نیست که هزینه ای یکبار انجام شود و برود.
یک پیشنهاد کلی نمی توان داد و مجموع فعالیت ها در رابطه با سایت و استراتژی های مارکتینگ هستند که می تونند به وب سایت ما کمک کنند ولی اگر اصول سئو در وب سایت شما رعایت شود و محتوای مناسب با یک ریتم خاصی درج شود شاید بتوان بعد از گذشت 6 ماه اثرات آن را دید و اگر زمان کمتری بخواهیم همه فعالیت ها را باید تشدید کنیم ولی بطور قطع 2 الی 3 ماه حتما زمان لازم دارد.

در بلاگ دات نرم افزار بیشتر دربارۀ سئو و بهینه سازی صفحات سایت بخوانید

برای مطالعه مقالات بیشتر در این حوزه بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.