نرخ کلیک یا CTR چیست؟ قسمت اول
راهنمای مطالعه:
نرخ کلیک (CTR مخفف click through rate) یکی از فاکتورهای امتیاز دهی گوگل است
عبارت CTR مخفف click through rate است و بر اساس نسبت تعداد کلیک به تعداد نمایش بدست می آید
در سیستمهای تبلیغاتی از این پارامتر برای اندازه گیری هدفمند بودن و موثر بودن تبلیغات استفاده میشود. هر چه تبلیغ هدفمندتر باشد مقدار این پارامتر بیشتر خواهد بود
به عنوان مثال اگر یک تبلیغ بنری هزار بار نمایش داده شود و صد نفر بر روی آن کلیک کنند، مقدار نرخ کلیک آن 0.1 یا 10 درصد خواهد بود
گوگل به این پارامتر اهمیت می دهد و نرخ کلیک یکی از فاکتورهای امتیازدهی گوگل است.
برای بهبود نرخ کلیک در گوگل باید به موارد زیر توجه کرد:
- نحوه عنوان گذاری مطالب سایت: به گونه ای باشد که نیاز کاربر را برطرف کند
- توضیحات صفحه یا متا دسکریپشن: جذاب و مفید باشد
- نام دامنه: اگر دامنه سایت شما بتواند حس اعتماد مخاطب را جلب نماید قطعانرخ کلیک بیشتری خواهید داشت
- برند وب سایت شما: در صورتی که کاربر قبلا به سایت شما مراجعه کرده باشد با دیدن سایت شما در نتایج بر روی آن کلیک خواهد کرد زیرا در گذشته تجربه خوبی در آن داشته است (البته ممکن است برعکس این اتفاق نیز بیفتد!)
در سیستمهای تبلیغاتی از این پارامتر برای اندازه گیری هدفمند بودن و موثر بودن تبلیغات استفاده میشود. هر چه تبلیغ هدفمندتر باشد مقدار این پارامتر بیشتر خواهد بود
به عنوان مثال اگر یک تبلیغ بنری هزار بار نمایش داده شود و صد نفر بر روی آن کلیک کنند، مقدار نرخ کلیک آن 0.1 یا 10 درصد خواهد بود
گوگل به این پارامتر اهمیت می دهد و نرخ کلیک یکی از فاکتورهای امتیازدهی گوگل است.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.