نرخ کلیک یا CTR چیست؟ قسمت پایانی
نرخ کلیک (CTR مخفف click through rate) یکی از فاکتورهای امتیاز دهی گوگل است.
بررسی فاکتور نرخ کلیک را با یک مثال ادامه می دهیم. فرض کنید که کاربری در گوگل عبارت "آموزش سئو" را جستجو می کند و نتایجی که مشاهده می کند عبارتند از:
به نظر شما کاربر فارغ از اینکه رتبه سایت های 1 تا 3 چند است، بر روی کدام نتیجه کلیک می کند؟ چرا؟
نکته دیگری که باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما در گوگل میشود متمایز بودن و متفاوت بودن است.
اگر عنوان و توضیحات سایت شما با سایر نتایج تفاوت داشته باشد و بر اساس نیازهای کاربر طراحی شده باشد، این موضوع می تواند به بهبود نرخ کلیک شما کمک کند.
همچنین استفاده از structured data باعث میشود که سایت شما در نتایج گوگل متفاوت نمایش داده شده و همین موضوع باعث افزایش نرخ کلیک می شود.
موارد زیر باعث کاهش نرخ کلیک سایت شما خواهد شد:
به طور خلاصه برای اینکه نرخ کلیک سایت بهبود پیدا کند، باید هدف کاربر را در نظر بگیریم و مطالب سایت را به گونه ای بنویسیم که سوالات ذهنی او برطرف شود و به نیازهایش پاسخ داده شود.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.