نرخ کلیک یا CTR چیست؟ قسمت پایانی
چهارشنبه 28/بهمن/1394 3092 سئو و بهینه سازی سایت

نرخ کلیک یا CTR چیست؟ قسمت پایانی

نرخ کلیک (CTR مخفف click through rate) یکی از فاکتورهای امتیاز دهی گوگل است.

بررسی فاکتور نرخ کلیک را با یک مثال ادامه می دهیم. فرض کنید که کاربری در گوگل عبارت "آموزش سئو" را جستجو می کند و نتایجی که مشاهده می کند عبارتند از:

  • سایت 1: آموزشسئورایگان
  • سایت 2:سئو، آموزش سئو، طراحی سایت، بازاریابی اینترنتی، برندینگ
  • سایت 3:سئو، بهینه سازی سایت، آموزشسئو

به نظر شما کاربر فارغ از اینکه رتبه سایت های 1 تا 3 چند است، بر روی کدام نتیجه کلیک می کند؟ چرا؟

نکته دیگری که باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما در گوگل میشود متمایز بودن و متفاوت بودن است.

اگر عنوان و توضیحات سایت شما با سایر نتایج تفاوت داشته باشد و بر اساس نیازهای کاربر طراحی شده باشد، این موضوع می تواند به بهبود نرخ کلیک شما کمک کند.

همچنین استفاده از structured data باعث میشود که سایت شما در نتایج گوگل متفاوت نمایش داده شده و همین موضوع باعث افزایش نرخ کلیک می شود.

موارد زیر باعث کاهش نرخ کلیک سایت شما خواهد شد:

  1. قرار دادن عنوان صفحات نامرتبط، تکراری و مملو از کلمات کلیدی در سایت
  2. توضیحات متا تکراری، کوتاه و نامشخص
  3. آدرس صفحات سایت نامرتبط
  4. دامنه نامرتبط با موضوع جستجوی کاربر

به طور خلاصه برای اینکه نرخ کلیک سایت بهبود پیدا کند، باید هدف کاربر را در نظر بگیریم و مطالب سایت را به گونه ای بنویسیم که سوالات ذهنی او برطرف شود و به نیازهایش پاسخ داده شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نظرات (0)