ایده های ساده برای کسب و کار را چقدر جدی بگیریم؟
Stephen Key مدیرعامل InventRight است که در زمینه ایده به آدم ها مشاوره می دهد. او از ایده های ساده برای کسب و کار و تبدیل آن ها به واقعیت صحبت می کند.
استفن علاقه بسیار زیادی به ایده های ساده دارد. اولین کتابی که درباره پروراندن ایده های نوشته «یک ایده ساده» نام دارد. می گوید هر وقت که کسی درباره ایده هایش سوال می پرسد و نگران این است که ایده اش زیادی ساده است، خنده اش می گیرد.
ما اولین قدم درک مفهوم licensing است. اگر ایده ای جدید برای محصولی جدید داشته باشید، licensing راهی برای ورود این ایده به بازار است. در واقع نوعی پروراندن ایده هاست، آن هم به گونه ای که قابلیت عرضه به مشتریان را داشته باشد و عملی باشد. ایده های خیلی بزرگ و دور خیلی بدرد licensing نمی خورند. البته بعضی از صنایع چالش های جدی و جدیدی را برای ایده ها مطرح می کنند، اما در نهایت بهترین ایده همان ساده ترین ایده است.
Stephen Key می گوید که در دنیای ایده ها هر چیزی قابلیت مطرح شدن دارد. موفقیت آنقدرها هم ارتباطی به مالک چیزی بودن و یا چیزی را اختراع کردن ندارد. یک ایده خوب، یک ایده خوب است. مثلا اگر بتوانید به یک کمپانی تازه کار نشان بدهید که چگونه پول دربیاورند آن ها حتما از شما استقبال خواهند کرد.
او ادامه می دهد که خیلی از ماها عادت داریم تا بیش از حد به چیزهای مختلف فکر کنیم. تبدیل ایده به واقعیت اصلا کار آسانی نیست. اما در سادگی، زیبایی و هوشمندی خاصی وجود دارد. مهم این است که بتوانید ایده هایتان را با ساده ترین و روان ترین شکل ممکن برای دیگران توضیح بدهید. طوری که همه آن را بفهمند.
هفته گذشته استفن دیداری با دوستش Gene Luoma داشته که به موفقیت های بسیار زیادی در تبدیل ایده های ساده برای کسب و کار به واقعیت رسیده است. اختراع لوما آنقدرها هم عجیب و غریب نیست. ایده او در واقع اختراع لوله بازکن های ساده پلاستکی به نام zip-it بود که تا امروز بیش از ۳۲ میلیون بار به فروش رسیده است. محصولی که الان در بازار وجود دارد، شباهت بسیار زیادی به همان محصول ده سال پیش دارد و تغییر چندانی هم نکرده است. به طرز باورنکردنی ساده است. اما این سادگی مانع ارائه محصول لوما به بازار نشد.
لوما هم عقیده دارد که اتفاقا سخت ترین کار دنیا ساده نگه داشتن ایده ها است.
مرحله پروراندن ایده های ساده برای کسب و کار هم بسیار مهم است. اینکه تلاش کنیم تا ایده هایمان را هر چه پیچیده تر نشان دهیم در واقع کاری بیهوده به نظر می رسد. روی همان ایده ای فکر کنید که بازار آن را می خواهد و به آن نیاز دارد.
از نظر استفن این فوق العاده است که در آن واحد هم کارآفرین باشید و هم صاحب کسب و کاری کوچک. او بیشتر اما به شغلش به عنوان کار آموزشی نگاه می کند. استفن مجموعه ای را در اختیار دارد که به افراد در زمینه ایده های ساده برای کسب و کار کمک می کند و به آن ها مشاوره می دهد. می گوید فرصت ارتباط با مخاطبان فرصت بسیار شگفت انگیزی است و او از این بابت بسیار خوشحال است.
ما اولین قدم درک مفهوم licensing است. اگر ایده ای جدید برای محصولی جدید داشته باشید، licensing راهی برای ورود این ایده به بازار است. در واقع نوعی پروراندن ایده هاست، آن هم به گونه ای که قابلیت عرضه به مشتریان را داشته باشد و عملی باشد. ایده های خیلی بزرگ و دور خیلی بدرد licensing نمی خورند. البته بعضی از صنایع چالش های جدی و جدیدی را برای ایده ها مطرح می کنند، اما در نهایت بهترین ایده همان ساده ترین ایده است.
Stephen Key می گوید که در دنیای ایده ها هر چیزی قابلیت مطرح شدن دارد. موفقیت آنقدرها هم ارتباطی به مالک چیزی بودن و یا چیزی را اختراع کردن ندارد. یک ایده خوب، یک ایده خوب است. مثلا اگر بتوانید به یک کمپانی تازه کار نشان بدهید که چگونه پول دربیاورند آن ها حتما از شما استقبال خواهند کرد.
او ادامه می دهد که خیلی از ماها عادت داریم تا بیش از حد به چیزهای مختلف فکر کنیم. تبدیل ایده به واقعیت اصلا کار آسانی نیست. اما در سادگی، زیبایی و هوشمندی خاصی وجود دارد. مهم این است که بتوانید ایده هایتان را با ساده ترین و روان ترین شکل ممکن برای دیگران توضیح بدهید. طوری که همه آن را بفهمند.
هفته گذشته استفن دیداری با دوستش Gene Luoma داشته که به موفقیت های بسیار زیادی در تبدیل ایده های ساده برای کسب و کار به واقعیت رسیده است. اختراع لوما آنقدرها هم عجیب و غریب نیست. ایده او در واقع اختراع لوله بازکن های ساده پلاستکی به نام zip-it بود که تا امروز بیش از ۳۲ میلیون بار به فروش رسیده است. محصولی که الان در بازار وجود دارد، شباهت بسیار زیادی به همان محصول ده سال پیش دارد و تغییر چندانی هم نکرده است. به طرز باورنکردنی ساده است. اما این سادگی مانع ارائه محصول لوما به بازار نشد.
لوما هم عقیده دارد که اتفاقا سخت ترین کار دنیا ساده نگه داشتن ایده ها است.
مرحله پروراندن ایده های ساده برای کسب و کار هم بسیار مهم است. اینکه تلاش کنیم تا ایده هایمان را هر چه پیچیده تر نشان دهیم در واقع کاری بیهوده به نظر می رسد. روی همان ایده ای فکر کنید که بازار آن را می خواهد و به آن نیاز دارد.
از نظر استفن این فوق العاده است که در آن واحد هم کارآفرین باشید و هم صاحب کسب و کاری کوچک. او بیشتر اما به شغلش به عنوان کار آموزشی نگاه می کند. استفن مجموعه ای را در اختیار دارد که به افراد در زمینه ایده های ساده برای کسب و کار کمک می کند و به آن ها مشاوره می دهد. می گوید فرصت ارتباط با مخاطبان فرصت بسیار شگفت انگیزی است و او از این بابت بسیار خوشحال است.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.