چرا باید از نرم افزار برای پیشبرد کارهایمان استفاده کنیم؟
امروزه روز استفاده از نرم افزار چه کمکی در بهبود شرایط زندگی و کسب و کارمان کرده است؟
شاید امروزه، کمتر کسب و کاری را بتوان پیدا نمود که با نرم افزارهای کامپیوتری برخوردی نداشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی و آسان شدن استفاده از اینترنت، خدمات و سرویسهای بیشتری بر بستر آن قرار گرفته و می گیرند و افراد بیشتری هر روز از این سرویس ها استفاده می کنند. بدون اغراق راه حلهایی که تکنولوژی و فناوری جلوی پای افراد و کسب و کارها قرار می دهند به بالا بردن بهره وری و مدیریت زمان کمک می کنند.
به عنوان مثال اگر شما تامین کننده کالایی باشید هر دقیقه و هر ساعت از شبانه روز افراد زیادی با شما تماس گرفته و لیست کالاهای موجود به همراه قیمتشان را از شما می پرسند. اوایل کار همه چیز خوب و عالی است و شما از لحاظ زمانی مشکلی ندارید و همه مشتریان خود را می شناسید ولی با رشد کسب و کار، کار کمی سخت تر می شود و در نهایت به جایی می رسید که پاسخگویی به مشتریان از وقت شما خارج می شود در این مرحله شما افرادی را به کسب و کارتان اضافه می کنید تا آن ها به کمک شما بیایند ولی باز هم کسب و کار شما تا اندازه رشد می کند و تا جایی که خرج خودتان را در بیاوریم و سود مختصری هم بکنید. این در حالی است که اگر شما از راه حل های نرم افزاری از جمله یک پورتال مشتریان یا CRM قوی و یا یک وب سایت فروشگاهی که مشتریان قیمتهای متفاوتی ارائه دهد داشته باشید به راحتی می توانید از عهده این چالش برایید و تا جایی که بخواهید رشد کنید و پول درآورید و کمتر کار کرده و بیشتر استراحت کنید.
یک سیستم نرمافزاری میتواند از عهده خیلی از کارها برآید و مهم نیست برای اندازه و حجم کسب و کار سازگار باشد به شرطی که شما با آگاهی کامل این سیستم را انتخاب و خریداری کنید. نه سیستم خیلی بزرگ بخرید برای سیستم خیلی کوچک. اندازه ای که لازم دارید پول خرید نرم افزار بدهید و کم کم آن را گسترش دهید. در صورتی که شما کسب و کاری دارید، یک نرم افزار سفارشی مخصوص خود استفاده کنید که ظرف مدت شش ماه تاثیر آن را در کارتان خواهید دید و با گزارشهایی که دریافت میکنید تحلیل و آنالیز خوبی از کارتان خواهید داشت و تصمیمگیری تان داده محور خواهد شد.
در ابتدای خرید نرم افزار، باید ببینیم چه شرکتی محصول را ارائه می دهد. باید از اعتبار آن شرکت اطمینان حاصل نماییم. سابقه، نمونه کار، مجوزهای دریافتی و نظرات مشتریان این شرکت می تواند معیار خوبی باشد. همچنین مشاهده کلمات استفاده شده در تبلیغات و محصولی که در عمل وجود دارد می توانند به ما کمک کند.
حتماً قبل از تهیه نرمافزار باید دموی آن را به صورت واقعی مشاهده و تست نمایید. وجود کاتالوگ، شعارهای تبلیغاتی و یا صحبت های فروشنده ملاک خوبی است ولی کافی نیست. حد المقدور دموی آن را تهیه و سپس اقدام به خرید نمایید.
سعی کنید طراحیهای کاربرپسند و ساده که سازگار با هر دستگاهی هستند را انتخاب نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید. به گفته بیل گیتس فقط یک فرد باهوش می تواند محصول ساده تهیه نماید.
همه چیز به فروش ختم نمی شود. اطمینان حاصل کنید که فروشنده از یک تیم پشتیبانی قوی برخوردار است.
به علت رشد سریع تکنولوژی و فناوری و استفاده آن در کسب و کارها و بهبود فرآیندها، سعی کنید نرم افزاری را خریداری کنید که قابلیت توسعه و آپدیت آن فراهم باشد که این را می توان از سابقه نرم افزار مشاهده نمود.
حتما قبل از تهیه نرم افزار آن را با همکاران و تیم خود بررسی نمایید و نظرات آن ها را بپرسید. چون در نهایت آن ها هستند که می خواهند با این نرم افزار کار کنند.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.