جمع آوری نظرات مشتریان راضی درون سایت
یکی از قسمت های همیشگی هر وب سایتی قرار دادن لیست مشتریان و عکس های مربوط به آن است. این کار آنقدر کلیشه ای و بد اجرا می شود که اثر خود را از دست داده است.
وقتی به قسمت لیست مشتریان می روید، یکسری عکس های بند انگشتی قرار داده شده است که از شرکت های بزرگ و کوچک در آن لیست وجود دارد و در همه سایت ها هم مشابه است. انگار عکس های لیست مشتریان همه از روی هم کپی شده است.
حال در این فضا راست و دروغ و در هم قاطی شده است و بطور دقیق نمی توان این موضوعات را از هم جدا نمود ولی ما بعنوان مشتری و یا کاربر سایت می توانیم با صرف چند دقیقه وقت از صحت اطلاعات لیست مشتریان آگاه شویم.
در اینجا بیایید نگاهی به علت وجودی صفحه لیست مشتریان بیندازیم.
چرا لیست مشتریان
اصولا پول دادن و پرداخت پول مساوی درد است. به این معنی که در هنگام پرداخت پول تحرک قسمتی از مغز بالا می رود و معادل است که قسمتی از بدن آسیب می بیند.
حال هر چقدر شما یک کاری را چندین مرتبه انجام داده باشید مثلا خرید روزانه خودتان را انجام می دهید این تحرک مغزی کمتر می شود و به عبارتی درد کمتری حس می کنید. حالا اگر آن خریدی که انجام می دهید تازه و جدید باشد تحرکات مغزی شما بیشتر می شود.
متخصصان بازاریابی و مارکتینگ با بررسی این الگوهای رفتاری چندین پیشنهاد را به فروشندگان ارائه می دهند که باعث می شود خریداران درد کمتری حس کنند و خرید خوشایند و بهتری را تجربه کنند.
یکی از این روش ها ارائه و نمایش افرادی است که قبلا از شما و یا فروشنده خرید کرده اند و راضی و خوشحال هستند.
مغز خریدار با دیدن و شنیدن حرفهای افراد دیگری که مقل خودش بودند فضای بهتری را تجربه می کند و حس اعتماد بیشتری پیدا می کند. ذکر این نکته الزامی است که ما به هیچ وقت، بعنوان یک فروشنده کالا و خدمات قصد فریب خریداران را نداریم و فقط تجربه و حس خرید مشتریان قبلی را منتقل می کنیم.
حال یکسری از وب سایت ها و فروشنده ها این روش کاملا علمی و خوب را بصورت ناقص و بد اجرا می کنند.
چگونه یک لیست مشتریان راضی خوب و کارآمد داشته باشیم
مقوله نظرسنجی کمی و کیفی و اجرای سیستم سنجش رضایت مشتری CSM یکی از ابزارهای خوب و مناسب است. در این روش ها ما با مشتری تماس می گیریم و نظرها و برداشت های مشتری از محصول و یا خدمت را دریافت و یادداشت می کنیم. می توانیم فرم نظرسنجی و یا سوالات را آماده کنیم و از مشتری بخواهیم آن را تکمیل کند. با این کار پس از مدتی ما انبوهی از اطلاعات نسبت به خودمان داریم و می توانیم آن ها را در وب سایت خود منتشر کنیم.
البته در این مورد می توانیم انصاف داشته باشیم و نظرات واقعی را منشتر کنیم چون با گزینشی کردن نظرات و انتشار آن ها در نهایت خود ما متضرر می شویم. ما واقعا می خواهیم محصول و خدمتی را به مشتری ارائه دهیم که با کیفیت و تکرار پذیر باشد نه صرفا یک فروشی اتفاق بیفتد و تمام شود.
همچنین می توانیم از تصاویر، عکس ها، نوشته ها و ویدئوی مشتریان تهیه کنیم و درون سایت خود قرار دهیم و کاری را انجام دهیم که دیگر سایت ها انجام نمی دهند و یا کمتر انجام می دهند. بیاییم از مشتری اجازه بگیریم و شماره تماس وی را درون سایت قرار دهیم و از کاربران و خریداران جدید بخواهیم که با تماس با مشتری قدیمی ما اطلاعات بهتری را دریافت کنند.
مطمئنا خریداری که برای پول و هدف خودش ارزش قائل باشد با چند مشتری سابق شما تماس می گیرد تا خرید بهتری را رقم بزند و صرفا با دیدن انبوهی از عکس ها و نظرات مشتریان تصمیم گیری نمی کند.
اینکه ما درون سایت خود بصورت خیلی واقعی و شهودی اطلاعات را منتشر کنیم به رونق کسب و کار ما کمک بهتری می کند.
در آخر باید اشاره کنیم که ما باید برای حرفهای مشتریان حساب ویژه ای باز کنیم چون نظرات جمعی از مشتریان است که سازنده آینده کاری و چراغ راه ماست. پس اگر تا به حال به فکر جمع آوری نظرات مشتریان نبوده اید، از این پس باشید و برای پیاده سازی این ایده کلیشه ای خلاقیت و نوآوری به خرج دهید و مانند بقیه رفتار نکنید.
حال در این فضا راست و دروغ و در هم قاطی شده است و بطور دقیق نمی توان این موضوعات را از هم جدا نمود ولی ما بعنوان مشتری و یا کاربر سایت می توانیم با صرف چند دقیقه وقت از صحت اطلاعات لیست مشتریان آگاه شویم.
در اینجا بیایید نگاهی به علت وجودی صفحه لیست مشتریان بیندازیم.
حال هر چقدر شما یک کاری را چندین مرتبه انجام داده باشید مثلا خرید روزانه خودتان را انجام می دهید این تحرک مغزی کمتر می شود و به عبارتی درد کمتری حس می کنید. حالا اگر آن خریدی که انجام می دهید تازه و جدید باشد تحرکات مغزی شما بیشتر می شود.
متخصصان بازاریابی و مارکتینگ با بررسی این الگوهای رفتاری چندین پیشنهاد را به فروشندگان ارائه می دهند که باعث می شود خریداران درد کمتری حس کنند و خرید خوشایند و بهتری را تجربه کنند.
یکی از این روش ها ارائه و نمایش افرادی است که قبلا از شما و یا فروشنده خرید کرده اند و راضی و خوشحال هستند.
مغز خریدار با دیدن و شنیدن حرفهای افراد دیگری که مقل خودش بودند فضای بهتری را تجربه می کند و حس اعتماد بیشتری پیدا می کند. ذکر این نکته الزامی است که ما به هیچ وقت، بعنوان یک فروشنده کالا و خدمات قصد فریب خریداران را نداریم و فقط تجربه و حس خرید مشتریان قبلی را منتقل می کنیم.
حال یکسری از وب سایت ها و فروشنده ها این روش کاملا علمی و خوب را بصورت ناقص و بد اجرا می کنند.
البته در این مورد می توانیم انصاف داشته باشیم و نظرات واقعی را منشتر کنیم چون با گزینشی کردن نظرات و انتشار آن ها در نهایت خود ما متضرر می شویم. ما واقعا می خواهیم محصول و خدمتی را به مشتری ارائه دهیم که با کیفیت و تکرار پذیر باشد نه صرفا یک فروشی اتفاق بیفتد و تمام شود.
همچنین می توانیم از تصاویر، عکس ها، نوشته ها و ویدئوی مشتریان تهیه کنیم و درون سایت خود قرار دهیم و کاری را انجام دهیم که دیگر سایت ها انجام نمی دهند و یا کمتر انجام می دهند. بیاییم از مشتری اجازه بگیریم و شماره تماس وی را درون سایت قرار دهیم و از کاربران و خریداران جدید بخواهیم که با تماس با مشتری قدیمی ما اطلاعات بهتری را دریافت کنند.
اینکه ما درون سایت خود بصورت خیلی واقعی و شهودی اطلاعات را منتشر کنیم به رونق کسب و کار ما کمک بهتری می کند.
در آخر باید اشاره کنیم که ما باید برای حرفهای مشتریان حساب ویژه ای باز کنیم چون نظرات جمعی از مشتریان است که سازنده آینده کاری و چراغ راه ماست. پس اگر تا به حال به فکر جمع آوری نظرات مشتریان نبوده اید، از این پس باشید و برای پیاده سازی این ایده کلیشه ای خلاقیت و نوآوری به خرج دهید و مانند بقیه رفتار نکنید.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.