بررسی رفتار پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام
سه شنبه 24/فروردین/1395 3465 دات وب

بررسی رفتار پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام

در ابتدا باید بگویم ، مقایسه این دو اپلیکیشن ، بعلت کارکرد های متفاوت این دو ، اصولا کار حرفه ای و منطقی نیست ولی تحلیل رفتار این دو نرم افزار ، می تواند به ما در استفاده بهتر و بهینه تر از آنها کمک نماید.
درج محتوا در اینستاگرام این است که در حالت طبیعی بین 3 الی 8 درصد از دنبال کنندگان یک حساب کاربری ، تصاویر و ویدئو های ارائه شده را مشاهده و تایید ( Like ) می کنند. این موضوع می تواند علت های محتلفی داشته باشد و یکی از مهمترین علت های آن نحوه چیدمان محتوی در این شبکه احتماعی است. چیدمان قرار گیری محتوی در اینستاگرام به گونه ای است که محتوی جدید تر در بالای فهرست دنبال کنندگان قرار می گیرد و با زیاد شدن تعداد مطالب و همچنین تداخل با مطالب دیگر حساب های کاربری ، کاربران مطالب گذشته و قدیمی تر را مشاده نمی کنند .
اما تلگرام از این بابت وضعیت بهتری دارد و محتوی ثبت شده را با سرعت و سهولت بهتری در دسترس کاربران قرار می دهد ، که این کار از مشخصات بارز یک پیام رسان تلفن همراه است . اما مسئله ای که این روزها همه درگیر آن هستند ، ازدیاد کانال های تلگرام است و این موضوع برای کاربران آزار دهنده است. بطوری که هر روزه کاربران با انبوهی از پیام های گوناگون در این اپلیکشین مواجهه و بمباران می شوند . همین امر باعث شده ، کاربران روی خوشی به کانال های تلگرام نشان نداده و از این کارنال ها خارج می شوند و یا در تنظیمات کانال ، صدا و آلارم کانال را خاموش می کنند تا در زمانی مناسب در صورت داشتن وقت کافی ، پیام های مورد علاقه خود را مطالعه نمایند . با این رفتار کاربران ، پیام رسان تلگرام کارکردی شبیه شبکه اجتماعی پیدا خواهد کرد.

تلگرام اینستاگرام
بیشتر کاربران در شبکه احتماعی اینستاگرام ، صفحات زیادی را نسبت به تلگرام دنبال می کنند ولی کماکان این سوال مطرح است که آیا واقعا مطالب خوانش واقعی دارند یا خیر ؟
البته زیاد بودن تعداد دنبال کنندگان صفحات اینستاگرام نسبت به تلگرام ، را می توان در نحوه مهندسی و برنامه نویسی این دو اپلیکیشن دانست ، بصورتی که اینستاگرام کمترین دخالت را با منابع سیستمی شما دارد و سرعت آن هیچ گاه افت نمی کند .
تفاوت دیگر این دو اپلیکیشن در استفاده از کلمات کلیدی یا همان تگ ( هشتگ) است . اینستاگرام بنا به ذات خود که یک شبکه احتماعی است ، توسط هشتگ ها به دریایی از مطالب و صفحات لینک داده می شود ولی هشتگ در تلگرام بن بست است و تنها مطالب خودش را لینک و دسته بندی می کند .

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نظرات (0)