پورتال مشتریان
نرم افزار صورتحساب مودیان
021-82801803
info[at]thesoftware[dot]ir
نرم افزار سفارشی
طراحی سایت
محصولات و خدمات
حسابداری و انبار
نرم افزار انبار آنلاین
نرم افزار فروشگاه آنلاین
نرم افزار انبارداری داروخانه
نرم افزار انبارداری سیم و کابل
نرم افزار خرید و تدارکات
نرم افزار مالیتور (دستیار مالیاتی شما)
نرم افزارهای اداری
اتوماسیون نامه نگاری
اتوماسیون بازاریابی و فروش
مدیریت ارتباط با مشتریان CRM
سایر
نرم افزار نوبت دهی آنلاین
نرم افزار رزرواسیون
نرم افزار آوای مدرسه
خدمات
تولید محتوا
طراحی گرافیک
سئو و بهینه سازی سایت
مشتریان ما
بلاگ
درباره ما
درباره دات نرم افزار
تماس با ما
استخدام
پنجشنبه 09/اردیبهشت/1395
2540
دات وب
فروش و مذاکره (قسمت دوم)
راهنمای مطالعه:
ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺣﺠﻢ ﻣﺤﺼﻮﻝ، ﻧﻮﺁﻭﺭی ﻭ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺍﺻﻞ ﻧﻤﯽ ﮔﺮﺩﺩ ﺑﻠﮑﻪ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی ﻣﺤﻘﻖ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ.
ﻓﻠﺴﻔﻪ
ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ
ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺣﺠﻢ ﻣﺤﺼﻮﻝ، ﻧﻮﺁﻭﺭی ﻭ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻭ
ﻓﺮﻭﺵ
ﺍﺻﻞ ﻧﻤﯽ ﮔﺮﺩﺩ ﺑﻠﮑﻪ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی ﻣﺤﻘﻖ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ.
ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ
ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی ﻭ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ، ﺑﻪ
ﺭﻓﺎﻩ ﮐﻞ ﺟﺎﻣﻌﻪ
ﻭ ﻧﺴﻠﻬﺎی ﺑﻌﺪ ﻧﯿﺰ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ.
ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﻫﺎی ﺭﺷد
ﻣﺴﻮﻭﻟﯿﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﺭﺷﺪ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﻫﺮ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺑﺨﺶ
ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ
ﺍﺳﺖ. ﻻﺯﻣﻪ ﺭﺷﺪ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی، ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﺭﺷﺪ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻘﺶ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﺪﯾﺮ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﻫﺎی ﺭﺷﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺮﺍی ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﺭﺷﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ Product market expansion grid ﯾﺎ ﻣﺎﺗﺮﯾﺲ ﺍﻧﺴﻮﻑ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
ﺭﺷﺪ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﯾﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺣﺎﺻﻞ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺎﻣﻞ 4 ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﺭﺷﺪ ﺑﺮﺍی ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
استراتژی های رشد
ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺪﻟﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﻫﺎی ﺭﺷﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﺳﻪ ﺑﺨﺶ ﺯﯾﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ:
اIntensive growth: ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﻮﺯﻩ ﮐﺎﺭی ﻓﻌﻠﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ
اIntegrative growth: ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺯﻧﺠﯿﺮﻩ ﺍﺭﺯﺵ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻬﺎی "ﺗﻠﻔﯿﻖ ﺑﻪ ﻋﻘﺐ" (ﺷﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍی ﺯﻧﺠﯿﺮﻩ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﺪ)، "ﺗﻠﻔﯿﻖ ﺑﻪ ﺟﻠﻮ"(ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺯﻧﺠﯿﺮﻩ ﺍﺭﺯﺵ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻬﺎ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻣﻮﺍﺩ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﺎﺷﺪ) ﻭ ﯾﺎ "ﺗﻠﻔﯿﻖ ﺍﻓﻘﯽ" (ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺮﺍﮐﺖ ﺑﺎ ﺭﻗﺒﺎ) ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﺑﺮﺳﺪ
اDiversification growth: ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍی ﺭﺷﺪ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭی ﻭﺍﺭﺩ ﺣﻮﺯﻩ ﺍی ﮐﻪ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﮐﺎﺭﺵ ﻧﯿﺴﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﻫﻢ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺟﺪﯾﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﮐﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﻪ :
اConcentric diversification: ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻧﯿﺰ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ) ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊی ﻗﺒﻠﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ (ﻫﻢ ﻣﺤﻮﺭی ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯾﮑﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﻗﺪﯾﻤﯽ).
اHorizontal diversification: ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺟﺪﯾﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺟﺪﯾﺪ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻗﺒﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻗﺒﻠﯽ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﮐﺮﺩ.
اPure diversification: ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﺳﺖ، ﻫﻢ ﻣﺤﻮﺭی ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯾﮑﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻗﺒﻠﯽ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻋﻮﺽ ﮐﺮﺩ.
ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﻨﺪﻩ
ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﺎﺩﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﻣﺸﺘﺮی ﯾﮏ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺧﺮﺩ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺧﺮﺩ.ﭘﺲ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺒﺤﺚ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ ﻭ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎﺕ ﺷﺨﺼﯽ ﭼﻪ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﭼﻪ ﻋﻮﺍﻣﻠﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﯾﮏ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﺩﻫﺪ.
ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺸﺘﺮﯼ
ﻋﻮﺍﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺸﺘﺮی ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ:
عوامل فرهنگی
طبقه اجتماعی
عوامل موثر بر خرید مشتری
ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ
ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺸﺘﺮی ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍی ﯾﮏ ﻧﻮﻉ ﺧﺎﺹ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ، ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﯾﮕﺮ، ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍی ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻭ ﺍﺯ ﮐﺸﻮﺭی ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﯾﮏ
ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺏ
، ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺷﯿﻔﺖ ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﭘﯿﺸﺒﯿﻨﯽ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﻇﻬﻮﺭ ﺩﺭ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ، ﻧﯿﺎﺯ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ.
ﺑﺮﺍی ﻣﺜﺎﻝ ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﺱ ﺗﻨﮓ ﻭ ﻣﺎﻧﺘﻮﻫﺎی ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﯾﮏ ﺷﯿﻔﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻟﺬﺍ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻭﺯﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪ ﻟﺬﺍ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺮﺩﻣﯿﻞ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ﻭ
ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ
ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺎﺯ ﻫﺎ ﺭﺍ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﮐﻨﺪ.
اتوماسیون بازاریابی و فروش
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.
نام و نام خانوادگی*
پست الکترونیک*
متن پیام*
ارسال
نظرات (0)
دسته بندی ها
برنامه نویسی
تحلیل و بررسی
دات وب
سئو و بهینه سازی سایت
طراحی سایت وب سایت
طراحی گرافیک
مطالب اخیر
نرم افزار واسط ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان
دوشنبه 14/آبان/1403
سامانه موکب اربعین و معرفی نرم افزار اربعین
دوشنبه 29/مرداد/1403
مدل تعالی سازمانی EFQM چیست و چقدر برای شما مفید است؟
سه شنبه 23/مرداد/1403
ابر کلید واژه ها
طراحی سایت
اتوماسیون بازاریابی و فروش
نرم افزار سفارشی
سئو seo
طراحی سایت فروشگاهی
گرافیک
تولید محتوا
اتوماسیون نامه نگاری
رپورتاژ
شبکه اجتماعی
نرم افزار crm
طراحی لوگو
اخبار
طراحی ui ux
عکاسی تبلیغاتی
نرم افزار انبار آنلاین
نرم افزار فروشگاه آنلاین
نرم افزار انبارداری داروخانه
نرم افزار انبارداری سیم و کابل
نرم افزار خرید و تدارکات
ورود
ثبت نام
ورود
نام کاربری یا آدرس پست الکترونیک *
کلمه عبور*
مرا به خاطر بسپار
ورود
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ایجاد یک حساب کاربری
نام کاربری
آدرس پست الکترونیک
رمز عبور
من شرایط و ضوابط سایت را خواند و موافق هستم
ثبت نام
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.