عدم باور عمومی به اینترنت
هنوز بسیاری از دارندگان کسب و کار ها در ایران به اینترنت به عنوان ابزاری کارآمد اعتقاد ندارند. آنها می توانند مشتریان خوبی برای صاحبان وب سایت ها باشند چه از نظر تبلیغ و چه از نظر مشارکت در فروش. به خصوص در بازار هایی که نسل جدید با آن سر و کار دارند اینترنت بهترین وسیله برای بازاریابی آنهاست.
در ایران هنوز نسلی بازار را می گرداند که با کامپیوتر بزرگ نشده است و چه برسد به اینترنت کمتر کسی را در میان آنها می یابید که برای مرور اخبار به اینترنت مراجعه نماید آنها روزنامه کاغذی را به اینترنت ترجیح می دهند ترجیح می دهند وضعیت هوا را از تلوزیون بشنوند تا اینکه به اینترنت مراجعه نمایند. کمتر به اینترنت و آنچه در آن هست اعتماد می کنند. خوب این طبیعی است سالهاست که این گونه زندگی کرده اند البته استثنا هم وجود دارد در بازار های جدید مانند بازار کامپیوتر، موبایل، وسایل الکترونیک و... وضع کمی متفاوت است در این کسب وکار ها نسل جدید بیشتر حضور دارد و به همین دلیل هم بیشتر از اینترنت بهره می برند.
اما روند کلی به این شکل است که در بازار های سنتی کمتر به اینترنت توجه شده است آنها حاضر نیستند صد هزار تومانی در یک وب سایت پربازدید سرمایه گذاری می کنند در عوض در روزنامه های کاغذی میلیون ها خرج تبلیغات می کنند. البته این وضعیت در ایران هم در حال عوض شدن است نسل جدید به مرور وارد این بازار می شود آنها می دانند که اینترنت چقدر می تواند ارزشمند باشد و کسب وکار آنها را سر و سامان دهد.
به عنوان مثال برای پیدا کردن یک کالا ،کافی است در اینترنت جستجو کنید ..میتوانید اطلاعات لازم درمورد کالای مورد نظرتان ، شرکتهای پخش آن و خرید اینترنتی آن اطلاع کسب کنید.
فروشگاههای اینترنتی با استفاده از بازاریابی درست توانستند از کیلومتر ها دورتر با استفاده از اینترنت جنس خود را بفروش برسانند. حرف آخر اینکه این روند تغییر خواهد کرد صاحبان کسب وکار هایی که به اینترنت بی اعتنایی می کنند کم کم توسط رقبا کنار زده خواهند شد وآینده اینترنت در ایران روشنتر از اکنون است.
( دات نرم افزار مجری طرح ویژه فروشگاه های اینترنتی 1000 تومانی )
دانش آموزان و دانشجویان تحقیقات خود را بدون استفاده از اینترنت انجام نمی دهند. یکی از تفریحات نسل جدید حضور در اجتماعات اینترنتی است. زمانی که به مشکلی برخورد می کنند و برای آن راه حلی پیدا نمی کنند سوال خود را در تالار های گفتگو مطرح می کنند و جواب خود را پس از مدتی دریافت می کنند.
اما عدم باور عمومی به اینترنت دلایل دیگری هم دارد یکی از آنها سوء استفاده بعضی از صاحبان وبسایت ها و افراد کلاهبردار است که اینترنت را مکان مناسبی برای کلاهبرداری می دانند. و اگر شما یک وب سایت اینترنتی دارید بدانید که بزرگترین چالش شما جلب اطمینان و اعتماد است. اعتبار خود را به سود کوتاه مدت نفروشید نگران نباشید افراد درستکار و معتبر به زودی شناخته می شوند اگر می خواهید در اینترنت کار کنید بزرگترین سرمایه شما اعتبار شماست پس آن را به خطر نیندازید حتی اگر مجبورید ضرر کنید بدانید که سرمایه گذاری بلند مدت انجام داده اید.
آخر اینکه اگر یک وب سایت فارسی دارید بهتر است روی بازار داخلی تمرکز بیشتری داشته باشید سرعت اینترنت در ایران را مد نظر داشته باشید. ببینید بازدید کنندگان شما که هستند و اکنون کدام کسب و کار ها حاضرند با شما همکاری داشته باشند. با اعتبار بالا کار کنید. بزرگترین ثروت یک وب سایت اعتبار آن است. باید بسیار تلاش کنید و بسیار قوی ظاهر شوید و انتظار سود زیاد در کوتاه مدت را نداشته باشید. با این دید برای خود رویایی نخواهید ساخت که نتوانید به آن دست یابید و با امید به خدا و تلاش زیاد به هدف خود خواهید رسید.
همراه همیشگی شما
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.