10 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک
چهارشنبه 19/خرداد/1395 2618 دات وب

10 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

تکنیک های در ادامه مطلب، از کارآفرینان برتر الهام گرفته شده اند را دنبال کنید و در این صورت خواهید دید که کار شما به سرانجام رسیده و کسب و کارتان به رونق خواهد افتاد.

به عنوان یک کسب و کار کوچک، ممکن است تصور کنید که غیرممکن باشد که پیام تان را به گوش مردم برسانید. اما نگران نباشید برای اینکار به هیچ تمهید و ترفندی عجیب و غریبی احتیاج ندارید. کافی است تکنیک های زیر را که از کارآفرینان برتر الهام گرفته شده دنبال کنید و در این صورت خواهید دید که کار شما به سرانجام رسیده و کسب و کارتان به رونق خواهد افتاد:


1. چیزهای رایگان بدهید
آری فلیچر و آلی مولر بنیانگذار شرکت فروزن پینتی (Frozen Pints) با حضور در نمایشگاه ها و بازارهای محلی کشاورزان و انجام فقط یک کار ساده تجارت بستنی خود را خیلی سریع رونق دادند. آنها برای این موفقیت خود، فقط یک کار ساده انجام دادند. موقعی که مشتریان طعم این بستنی غیرعادی را امتحان کردند در مغازه محلی به صف ایستادند و حتی درخواست هایی هم داشتند که فروشگاه برای آنها بفرستد.


2. برنامه های اجتماعی شرکت کنید
دزایر اسکیلز بنیانگذار گروه طراحی وب بلا (Bella web design) یک متخصص شبکه است که تقریبا در همه برنامه های برگزار شده شهرشان شرکت می کند. حضور و شرکت در برنامه های اجتماعی موجب شده است که اگر شخصی به دنبال یک متخصص باشد، وی اولین فردی باشد که به ذهنش خطور می کند.


3. حتی می توانید برنامه های مخصوص خود را اجرا کنید

اگرعلاقه ای زیادی به برنامه هایی که شرکت می کنید ندارید، برنامه متناسب با سلایق خود را اجرا کنید. دارا بروستین شخصی است که یکی از موفق ترین برنامه های تحت شبکه را در آتلانتا ایجاد نموده است: آتلانتا آندر فورتی (Atlanta under 40) برنامه ای که دارا برای ارتباط با سایر کارآفرینان جوان در شهر خودش ایجاد کرد. برنامه ای که به سایر شهرها گسترش یافته و در حال ایجاد نمایندگی می باشد.


4. داوطلب رهبری یک سازمان باشید

مهمترین راز استفاده مطلوب از یک گروه و یا یک سازمان، حضور داشتن در آن نیست، بلکه رهبری آن است. مثلا لیزا کالهن را در شرکت wire2market در نظر بگیرید. او به نماینده شرکت کارآفرینان (Eatreprenur’s Organization) تبدیل شد که باعث شد با ذهن های خلاق شرکت های بزرگ در حال ترقی سریع در بازار آتلانتا آشنا شده و با آنها در ارتباط باشد.


5. پادکست خود را ایجاد کنید

تاد شنیک مدیر Dreamland Interactive کسی است که برنامه پادکست خود را ایجاد کرد. کار او مصاحبه با سایر صاحبان تجارت است. مردم خیلی دوست دارند که داستان زندگی و موفقیت خود را بگویند. بنابراین با مهم جلوه دادن آنها در یک برنامه پخش پادکست، خیلی راحت می توانید یک ارتباط فوری و مهمی ایجاد کنید. همچنین از طریق پادکست می توانید موضوعی را که به آن علاقه مند هستید خیلی راحت بدست آورید.


6. سودمند باشید و کمک کنید
اکثرا صاحبان تجارت های کوچک در تلاش هستند که به مسائل مادی خود سروسامان بدهند، مخصوصاّ موقعی که آنها از یک برنامه ساده ای مثل اکسل به برنامه های نخصصی حسابداری تغییر سیستم می دهند. کتی آیکونیکس در شبکه های اجتماعی یک چت راه اندازی کرده است که هر سه شنبه ساعت ساعت 7 به سوالات صاحبان کسب و کارهای کوچک در رابطه یا استفاده از برنامه های حسابداری جواب می دهد و احتمالاّ مشتری هایی هم پیدا می کند.


7. یک ایمیل هفتگی ارسال کنید
اکثر شما می خواهید روابط خود را با مشتریان خود حفظ کنید، هیچ کاری ساده تر از فرستادن یک ایمیل با محتوا نیست. ریک هوسک مدیر Soar with Eagles هر هفته دوشنبه یک ایمیل به مشتریان خود با عنوان “ایمیل انگیزشی روز دوشنبه” می فرستد.


۸. دلیلی برای انجام کار خود داشته باشید
مری هیستم مدیر گروه LAN Systems هر سال در روز زمین پاک، یک برنامه مهمانی هدفمند برگزار می کند که در آن اشخاصی که به مهمانی می آیند یکی از لوازم الکترونیکی فرسوده خود را (شامل مانیتور وگوشی های فرسوده و قدیمی) همراه خودشان می آورند. در آخرین برنامه مهمانی، توانستند بیشتر از دو تن لوازم الکترونیکی فرسوده را جمع آوری کنند. این کارشان موجب شد که لوازم فرسوده تبدیل به زباله نشود و همچنین آنها بتوانند روابط خوب خود را با مشتریان فعلی و احتمالی برقرار نمایند.


9. از یک سازمان مردم نهاد حمایت کنید
اگر هزینه های تبلیغ رو در رو را در نظر بگیرید، حمایت از یک سازمان محلی هزینه چندانی برای یک سال محسوب نمی شود. اگر محصول و یا خدمات شما با نیاز مشتریان آنها در تناسب باشد، هر موقع که آن سازمان محلی یک ایمیل می فرستد و یا جلسه ای با مخاطبانش برگزار می کند، شما در معرض تبلیغ خواهید بود. شرکت کنندگان همیشه شرکتهایی را که از سازمانهای مطلوب آنها حمایت می کنند، به ذهن می سپارند.


10. هدایای مناسب و ارزشمندی را انتخاب کنید
هر موقع در مورد هدایایی که شرکتتان قصد اهداء آنها را دارد فکر کردید، مطمئن باشید هدایایی را انتخاب کنید که مشتریانتان آنها را خیلی راحت دور نیانداخته و یا در روی میز کار و یا کیف آنها گم نشوند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نظرات (0)