7 پیام پنهان در لوگوهای مشهور
1- لوگو آمازون Amazon
آمازون، لوگویی که در زیر آن یک فلش نارنجی مشاهده می شود. درواقع این فلش بسیار واضح است و لازم نیست که برای دیدن آن نگاه عمیقی به لوگو بیندازید.
معنی اول فلش در لوگو: این فلش از حرف «A» آغاز می شود و تا «Z» ادامه می یابد. این حرکت بدین معنی است که شما هر آنچه که بخواهید از A تا Z در آمازون فروخته می شود. یک چیزی شبیه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد. از الف تا ی.
معنی دوم فلش در لوگوی آمازون نشان دهنده یک لبخند است. خرید از آمازون موجبات شادی مشتریانی که از فروشگاه خرید می کنند را به صورت غیرمستقیم نمایش داده است.
2- لوگو نایکی Nike
نایک افسانه ای به عنوان یک شرکت وارد کننده Blue Ribbon Sports شروع به کار کرد.در سال 1971 این برند تصمیم گرفت تا به تولید کفش های ورزشی بپردازد و بدین ترتیب برند نایکی را آنگونه که امروزه می شناسیم تاسیس کرد. لوگو نایک توسط کارولین دیویدسون ساخته شده که برای طراحی آن فقط 35 دلار دستمزد گرفته و این شاهکار را خلق کرده! درواقع نایکی اسم الهه بالدار پیروزی یونان است که توانایی پرواز داشت. طراح این لوگو یعنی کرولین دیویدسن نیز از بال این الهه برای طراحی الهام گرفته است.
در سال 1978 موسس نایک با اضافه کردن یک فونت جسورانه لوگو خود را ارتقا داد. با گذشت زمان و محبوب شدن این برند تصمیم گرفتند که نام شرکت را از لوگو بیرون بکشند تا آرم به یاد ماندنی تری داشته باشند.
3- مک دونالد Mc donalds
داستان موفق ترین رستوران زنجیره ای جهان گفتنی است، بر روی لوگویی که در سال 1940 طراحی شد می توانید نام این شرکت را که در آن زمان “باربیکیو مشهور مک دونالد” نام داشت به صورت کامل بر روی آن ببینید. در سال 1948 نام تجاری این شرکت به ” همبرگر مشهور مک دونالد” تغییر یافت.
بین سال های 1948 و 1953، لوگوی این رستوران یک همبرگر بود که روی سرش کلاه سرآشپز قرار گرفته بود و نامش اسپیدی بود. در سال 1962 این لوگو به منحنی های خمیده طلایی رنگ تبدیل شد. در سال 1968 به شکل یک M بزرگ با نوشته ی Mcdonald’s طراحی شد. امروزه این رستوران بیش از 36900 شعبه در سراسر جهان دارد.
در سال 1983 مک دونالد لوگو خود را به شکل جدیدی تغییر داد که یک پس زمینه قرمز رنگ با آرم این شرکت به رنگ سفید نوشته شده است تغییر کرد.
در سال 2003، شرکت تصمیم به اضافه کردن شعار ” I lovin it” در زیر M کرد اما این شرکت در سال 2006 تصمیم به حذف جزئیات بیش از حد در آرم کرد و بدین ترتیب همه المان های لوگو به جز آن M معروف را حذف کرد تا ما این شرکت را با این لوگو بشناسیم.
4- لوگو ال جی LG
این کمپانی کره ای در سال 1958 با عنوان گلداستار الکترونیک آغاز به کار کرد و بعدها در سال 1995 با عنوان ال جی و شعار «زندگی خوب است» تغییر وجهه داد. در سال 2011 یک نمای براق سه بعدی به لوگو اضافه شد و لوگو تبدیل به آن چیزی گردید که در حال حاضر می بینیم.
در نگاه اول به لوگوی ال جی آن چه که در نظر می آید یک چهره خندان در حال چشمک زدن است. در واقع ایموجی نهانِ موجود در لوگوی ال جی مشهود است. شعار شرکت که زندگی خوب است (Life’s Good) باشد، به خوبی از طریق دو حرف L و G در لوگوی این شرکت موجود است و جالب آن که این شعار که نشان از خوبی و خوشی زندگی دارد توسط یک ایموجی شاد به نمایش گذاشته شده است.
همچنین حرف G به مانند یک دکمه طراحی شده که این مورد نیز برای لوگوی یک شرکت که در زمینه لوازم الکترونیکی فعالیت دارد نکته ای مثبت و خلاقانه به حساب می آید. به مانند لوگوی تارگت، یک دایره نیز در لوگوی ال جی وجود دارد که نشان از دوستی و استقامت است.
استفاده خلاقانه از حروف در این لوگو به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. همچنین ظاهر آن هم با شعار شرکت و هم با زمینه ی کاری شرکت مرتبط است. از رنگ ها نیز به خوبی در آن استفاده شده و به سبب اهداف شرکت به درستی از طراحی دایره ای در این لوگو استفاده گردیده است.
5- لوگو ناسا Nasa
ناسا در سال 1958 از منحل شدن کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا (NACA) ایجاد شد. ناسا دارای سه لوگوی رسمی است که مورد بالا، بیشترین استفاده را دارد و استفاده از یکی دیگر نیز به کلی کنار گذاشته شده است. در این لوگو، ستاره ها نماد فضا، خط قرمز به شکل بال نماد هوانوردی و در نهایت، یک فضاپیما در حال حرکت به دور آن ها است.
6- لوگو ماکروسافت آفیس Microsoft Office
لوگو چهار رنگی مایکروسافت نماد 4 محصول اصلی این کمپانی است. آبی نماد ویندوز، قرمز نماد آفیس، سبز نماد ایکس باکس و زرد نماد موتور جستجوی بینگ است. مایکروسافت از سال 1992 از این لوگوی معروف استفاده کرده است اما اخیرا در سال 2012 آن را به عنوان لوگوی رسمی کمپانی معرفی کرد.
7- لوگو شل Shell
این غول نفت با الهام از طبیعت، یک صدف دریایی را به عنوان نماد اصلی خود انتخاب کرد. در لوگوی اولیه این شرکت در سال 1900 از یک طرح سیاه رنگ و درخشان تشکیل می شد. تقریبا 50 سال بعد در سال 1948 این آرم به رنگ های قرمز و زرد در آمد. این طرح به مدت سال ها بدون تغییر باقی ماند و هر از گاهی نام شرکت در آرم جابه جا می شد. در سال 1999 این شرکت چند ملیتی تصمیم گرفت نام خود را از روی آرم حذف کند و برای شناسایی تنها به تصویر آرم بسنده کرد.
معنی دوم فلش در لوگوی آمازون نشان دهنده یک لبخند است. خرید از آمازون موجبات شادی مشتریانی که از فروشگاه خرید می کنند را به صورت غیرمستقیم نمایش داده است.
در نگاه اول به لوگوی ال جی آن چه که در نظر می آید یک چهره خندان در حال چشمک زدن است. در واقع ایموجی نهانِ موجود در لوگوی ال جی مشهود است. شعار شرکت که زندگی خوب است (Life’s Good) باشد، به خوبی از طریق دو حرف L و G در لوگوی این شرکت موجود است و جالب آن که این شعار که نشان از خوبی و خوشی زندگی دارد توسط یک ایموجی شاد به نمایش گذاشته شده است.
استفاده خلاقانه از حروف در این لوگو به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. همچنین ظاهر آن هم با شعار شرکت و هم با زمینه ی کاری شرکت مرتبط است. از رنگ ها نیز به خوبی در آن استفاده شده و به سبب اهداف شرکت به درستی از طراحی دایره ای در این لوگو استفاده گردیده است.
این غول نفت با الهام از طبیعت، یک صدف دریایی را به عنوان نماد اصلی خود انتخاب کرد. در لوگوی اولیه این شرکت در سال 1900 از یک طرح سیاه رنگ و درخشان تشکیل می شد. تقریبا 50 سال بعد در سال 1948 این آرم به رنگ های قرمز و زرد در آمد. این طرح به مدت سال ها بدون تغییر باقی ماند و هر از گاهی نام شرکت در آرم جابه جا می شد. در سال 1999 این شرکت چند ملیتی تصمیم گرفت نام خود را از روی آرم حذف کند و برای شناسایی تنها به تصویر آرم بسنده کرد.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.