5 تغییر لوگوی موفق در دنیای برندها
با 5 تغییر لوگوی موفق در دنیای برندها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
PayPal یک سرویس پرداخت آنلاین است که پس از 14 سال از شروع فعالیتش، در سال 2014 تصمیم گرفت که لوگوی جدیدی برای خود طراحی کند. این لوگو پس از رونمایی، به شدت نظر منتقدارن زمینه طراحی را به خود جلب کرد. از سمتی کاملا با کمپین تبلیغاتی جدید PayPal همخوانی داشت؛ زیرا این کمپین که “مردم اقتصاد را می سازند” نام داشت و سعی داشت چهره ای جدید از اقتصاد و همچنین برند PayPal، نشان دهد. مخاطبان PayPal، به لوگوی جدید این شرکت القابی چون تازه و مدرن را نسبت دادند.
همه نام این کمپانی را شنیده اند و می دانند که به خاطر قیمت مناسب و کیفیت نسبتا خوب همبرگرهایش مشهور شده است. همه چیز برای مک دونالدز خوب پیش می رفت تا اینکه کم کم در دو دهه اخیر، در بین مردم نظرهای نه چندان خوبی درباره سلامت محصولاتشان شکل گرفت. این بازخوردها باعث شد که مک دونالدز تغییراتی در محصولات خود ایجاد کند و بیشتر به سالم بودن محصولاتش اهمیت دهد. اما به نظر بازاریابان مک دونالدز، نیاز به یک تغییر بزرگ بود. به همین دلیل این کمپانی رنگ پس زمینه لوگوی خود را به سبز تغییر داد تا حس سلامت را در لوگوی خود هم، به مخاطبانش انتقال دهد. این تغییر هوشمندانه، با نقدهای بسیار خوبی مواجه شد و باعث شد که مردم هم سریعا عوض شدن رویکرد مک دونالدز را باور کنند. جالب اینجاست که اخیرا لوگوی این کمپانی با پس زمینه سفید نمایش داده می شود.
این وب سایت که برای اجاره آپارتمان و اتاق بوجود آمده است، در سال 2008 که کار خود را آغاز کرده بود، به خاطر ایده جالبش توانست به شهرت برسد. لوگوی اولیه این کسب وکار واقعا ساده و غیر حرفه ای طراحی شده بود؛ در صورتی که لوگوی جدید آن، یک لوگوی کاملا حساب شده است. این لوگوی جدید به شدت در فضای شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و باعث شد که بیش از گذشته، افراد به Brand Image این شرکت علاقه نشان دهند. زیرا مشخصا به یک هوقت جدید و بسیار قدرتمند رسیده بود.
دو دهه بود که مایکروسافت هیج تلاشی برای برندینگ خود نمی کرد و به همین دلیل جا داشت که یک تغییر اساسی، ولی موفقیت آمیز برای خود رقم بزند. تغییر لوگوی این غول نرم افزار، دقیقا با عرضه تبلت Surface همزمان بود و تحلیل گران معتقد بودند که مایکروسافت با این لوگو و محصولات تازه خود، مسیر جدیدی را آغاز کرده است. همان طور که انتظار می رفت، تغییر لوگوی مایکروسافت مورد ستایش کاربرانش قرار گرفت و توانست به سرعت جای لوگوی قبلی را بگیرد.
اگر کمپین های تبلیغاتی کوکاکولا را دنبال کرده باشید، حتما نام کمپین Share a Coke به گوشتان خورده است. این کمپین که به صورت آنلاین و آفلاین بود، از این چالش خلق شد که بازاریابان کوکاکولا می خواستند که مردم باری دیگر کنار استندهای کوکاکولا ایستاده و دنبال شیشه خودشان بگردند. پروسه آن به این صورت بود که روی تعداد انبوهی از شیشه های کوکا، نام های مرسوم را به جای لوگوی کوکاکولا قرار دادند تا مخاطب حس کند که به او ارزش بسیار زیادی داده شده است؛ زیرا در هر صورت نام او جای برند قرار گرفته است.
این تغییر برند به یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ بازاریابی و برندینگ تبدیل شد و همه این حرکت جسورانه کوکاکولا را تحسین کردند.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.