چگونگی رفع عیب یک آیفون
جدا از وای فای، مشکلات مرتبط با آیفون اغلب بیشتر به عملکرد نادرست اپلیکیشن ها باز می گردد.
با ما در ادامه همراه باشید تا رفع عیب آیفون را برای شما شرح دهیم.
آیفون به طور معمول گوشی هوشمند قابل اعتمادی محسوب می شود و از نظر روان بودن عملکرد همواره یکی از بهترین گزینه های بازار بوده است. اما حتی این گوشی هوشمند نیز بی عیب و نقص نیست و برخی مواقع ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.
چگونگی رفع عیب یک آیفون
یکی از رایجترین مسائل به اشکالات اتصال، چه وای فای و چه بلوتوث، باز می گردد که اغلب با یک بار خاموش و روشن کردن مجدد وای فای یا بلوتوث برطرف می شود.
اگر در زمینه همگام سازی با مشکلی مواجه شده اید این مساله را بررسی کنید که آیا آیفون 6S یا 6S پلاس شما تنها روی همگام سازی از طریق وای فای تنظیم شده یا اتصال 3G/4G نیز در نظر گرفته شده است و یا این که آیکلود یا آیتیونز برای پشتیبان گیری انتخاب شده اند یا خیر.
جدا از وای فای، مشکلات مرتبط با آیفون اغلب بیشتر به عملکرد نادرست اپلیکیشن ها باز می گردد. اگر با این مشکلات مواجه شدید می توانید مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید.
خروج از اپلیکیشن
اگر با یک اپلیکیشن دچار مشکل شده اید نخستین گام خروج از آن است. دکمه خانه آیفون را دوبار فشار دهید تا وارد نمای چندوظیفگی شوید. سپس اپلیکیشن مشکل آفرین را پیدا کرده و نمای پیش نمایش آن را با سوئیپ به سمت بالا حذف کنید. دکمه خانه را یک بار فشار دهید تا به صفحه خانه آیفون باز گردید. در صورت تمایل می توانید دوباره اپلیکیشن را باز کنید.
خروج اجباری
در برخی موارد نادر ممکن است از طریق نمای چندوظیفگی قادر به خروج از اپلیکیشن نباشید و یا حتی امکان نمایش این صفحه را نداشته باشید. در این موارد باید از طریق خروج اجباری وارد عمل شوید. دکمه خاموش/روشن آیفون را برای سه تا پنج ثانیه نگه دارید تا دکمه لغزشی خاموش کردن دستگاه نمایان شود. سپس دکمه خانه را فشار داده و برای سه تا پنج ثانیه دیگر نگه دارید. از این طریق بار دیگر به صفحه خانه آیفون بازگشته و از اپلیکیشن خارج خواهید شد.
خاموش و روشن کردن آیفون
اگر خروج اجباری قادر به حل کردن مشکل شما نیست، خاموش کردن آیفون را مد نظر قرار دهید. دکمه خاموش/روشن دستگاه را تا زمانی که دکمه لغزشی خاموش کردن نمایان شود فشار داده و نگه دارید. این بار با استفاده از دکمه لغزشی دستگاه خود را به طور کامل خاموش کنید. پس از چند ثانیه دوباره دکمه خاموش/روشن آیفون را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه روشن شود.
تنظیم مجدد سخت (هارد ریست)
آیا همچنان با مشکل مواجه هستید؟ گزینه تنظیم مجدد سخت را امتحان کنید. دکمه خاموش/روشن آیفون را به همراه دکمه خانه به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا زمانی که لوگو اپل روی نمایشگر پدیدار شود. این اقدام آیفون را راه اندازی مجدد کرده و تقریبا همه مشکلات و اختلالات را برطرف خواهد کرد.
بازیابی
آخرین راه چاره برای غلبه بر یک اپلیکیشن مشکل آفرین بازیابی اطلاعات از روی یک فایل پشتیبان است (برای بررسی وضعیت فعال یا غیر فعال بودن پشتیبان گیری می توانید به آدرس Settings > iCloud > Backup مراجعه کنید و اگر هرگز فایل پشتیبان تهیه نکرده اید روی Back Up Now ضربه بزنید).
اگر نیازمند استفاده از روش بازیابی اطلاعات هستید دستگاه خود را به رایانه متصل کنید. سپس آیتیونز را باز کرده و زیر قسمت Devices روی نام آیفون خود کلیک کنید. در زبانه Summary روی دکمه Restore کلیک کرده و عملیات را تایید کنید. آیتیونز نرم افزار و تنظیمات دستگاه را بر اساس فایل های پشتیبان موجود بازیابی خواهد کرد. همواره جدیدترین فایل های پشتیبان را انتخاب کنید.
اگر در زمینه همگام سازی با مشکلی مواجه شده اید این مساله را بررسی کنید که آیا آیفون 6S یا 6S پلاس شما تنها روی همگام سازی از طریق وای فای تنظیم شده یا اتصال 3G/4G نیز در نظر گرفته شده است و یا این که آیکلود یا آیتیونز برای پشتیبان گیری انتخاب شده اند یا خیر.
جدا از وای فای، مشکلات مرتبط با آیفون اغلب بیشتر به عملکرد نادرست اپلیکیشن ها باز می گردد. اگر با این مشکلات مواجه شدید می توانید مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید.
اگر نیازمند استفاده از روش بازیابی اطلاعات هستید دستگاه خود را به رایانه متصل کنید. سپس آیتیونز را باز کرده و زیر قسمت Devices روی نام آیفون خود کلیک کنید. در زبانه Summary روی دکمه Restore کلیک کرده و عملیات را تایید کنید. آیتیونز نرم افزار و تنظیمات دستگاه را بر اساس فایل های پشتیبان موجود بازیابی خواهد کرد. همواره جدیدترین فایل های پشتیبان را انتخاب کنید.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.