10 برند ارزشمند جهان
1. Google
ارزش برند: 229.2 بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 32+
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 2
آنچه اتفاق افتاده است: Millward Brown می گوید: " گوگل به لطف نوآوری های مستمر، افزایش درآمد حاصل از تبلیغات و پیشرفت در تجارت ابری خود، به این موفقیت بزرگ دست یافته است".Millward Brown می افزاید: “گوگل درباره اقدامات خود بسیار شفاف و صادق است و همین امر موجب ارتقاء ارزش این برند شده است".گوگل در ماه اکتبر رسما فعالیت های تجاری خود را تحت حمایت کمپانی سرمایه گذاری جدید با نام Alphabet ، بازسازی نمود. این امر باعث شده است تا تجارت های این کمپانی به شکل مجزا و مستقل، سریعتر عمل کرده و به فعالیت خود ادامه دهند.
2. Apple
ارزش برند: 228.5بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 8-
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 1
آنچه اتفاق افتاده است: Millward Brown می گوید: " کاهش ارزش برند اپل متاثر از عدم ارائه محصولات جدید و مهم در سال جاری می باشد". این کمپانی در ماه آوریل، Apple Watch را معرفی نمود، اما با وجود فروش بیشتر این محصول نسبت به محصول مشابه سایر رقبا، هنوز هیچ نسخه جدیدی از آن را ارائه نکرده است. Millward Brown می افزاید: “اقدام اپل در راستای سرمایه گذاری در Didi Chuxing در چین، نشان داد که چگونه اپل بتدریج برای ساخت اکوسیستمی حرکت کرده است که نه تنها مورد استفاده گجتهاست بلکه برای سرویسها نیز موثر و مناسب می باشد".دیگر سرویس بزرگ اپل، Apple Music است که از تابستان گذشته معرفی شده و توسعه یافته است.
3. Microsoft
ارزش برند: 121.8بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 5+
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 3
آنچه اتفاق افتاده است: با توجه به گزارش Millward Brown، مایکروسافت با ارزشترین برند B2B در جهان است. این کمپانی در زمینه سرویس های رایانش ابری اقتصادی که عمدتا بر مبنای برنامه های Office 365 میباشد.، رشدی تصاعدی را تجربه کرده است. بعلاوه ویندوز 10 در حال حاضر روی بیش از 270 میلیون دستگاه در سراسر جهان فعال می باشد. این کمپانی به منظور حفظ تمرکز بیشتر بر روی تجارت های مهم خود، تجارت مبتنی بر سخت افزار موبایل خود را محدود تر نموده است.
4. AT&T
ارزش برند: 107.4بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 20+
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 6
آنچه اتفاق افتاده است: AT&T ، دومین کمپانی مخابراتی است که در لیست 10 برند ارزشمند جهان حضور دارد. Millward Brown معتقد است یکی از دلایل پیشی گرفتن AT&T نسبت به رقبایش،پیروی از روش بازاریابی Quad-play میباشد که مبنای آن سرویس دهی در زمینه های موبایل، خطوط ثابت، اینترنت و تلویزیون است. این کمپانی پیشنهادات خود در زمینه سرویس های مذکور را از طریق مالکیت بر DirectTV بصورت Bundle ارائه میدهد. این کمپانی تحقیقاتی همچنین به این موضوع اشاره می کند که AT&T با سازندگان اتومبیل شامل Ford, BMW, Tesla نیز همکاری دارد
5. Facebook
ارزش برند: 102.6 بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 44+
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 12
آنچه اتفاق افتاده است: عملکرد مالی فیس بوک در سال 2015 نیز بسیار قوی و عالی بوده است، این کمپانی تلاش می کند تا به یک پلتفرم مدیا تبدیل شود، در این راستا، تمامی افرادی که روی این سایت مطلب می گذارند را تشویق می کند تا فایلهای خود را بویژه در قالب ویدئو، به این سایت ارسال کنند. Milward Brown، همچنین معتقد است که اهداف بلندمدت فیس بوک در زمینه هایی نظیر واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، و ایجاد ارتباط برای آن قسمتهایی از دنیا که هنوز به اینترنت دسترسی ندارند، طراحی شده است تا بواسطه ی آن بتواند ارزش برند خود را بیش از همیشه بالا ببرد.
6. Visa
ارزش برند: 100.8بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 10+
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 5
آنچه اتفاق افتاده است: Visa تنها برند موجود در حوزه امور مالی است که امسال در فهرست 10 برند ارزشمند جهان قرار دارد. این کمپانی یکی از بزرگترین حامیان رویدادهای ورزشی است و لوگوی آبی، سفید و زرد آن در تمامی خرده فروشی های سراسر جهان مشاهده می شود. سال گذشته، Visa که یکی از اسپانسرهای فیفا بود بشدت علیه فساد مالی حاکم بر دنیای فوتبال اعتراض نمود. البته این کمپانی در حال حاضر به همکاری خود با فیفا و همچنین NFL و Olympics ادامه می دهد.
7. Amazon
ارزش برند: 98.9 بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 59+
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 14
آنچه اتفاق افتاده است: Millward Brown می گوید: " آمازون همواره با خلق استانداردهای جدید صنعتی نظیر زمان تحویل یکساعته، محتوای سرگرم کننده اختصاصی، آزمایش تحویل کالا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از دستیار شخصی Echo، مرزهای موجود را در هم می شکند.
8. Verizon
ارزش برند: 93.2 بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 8 +
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 7
آنچه اتفاق افتاده است: Millward Brown می گوید: " Verizon هم کمپانی دیگری است که برای آینده سرمایه گذاری می کند".Verizon ، تجارتش را در محتوی دیجیتال و ویدئو و بازارهای تبلیغاتی توسعه داده است و به لطف AOL ، به کسب 4.4 بیلیون دلار در ماه می سال 2015 ، نائل شده است. همچنین Verizon در اکتبر 2015، Application مخصوص به Mobile Video-streaming خود با نام Go90 را رونمایی نمود.
9. McDonald’s
ارزش برند: 88.6 بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 9+
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 9
آنچه اتفاق افتاده است: Millward Brown می گوید: " McDonald’s امسال پیشرفتهای تجاری زیادی داشته است".McDonald’s در حال انجام اقداماتی برای جداسازی روشهای کاری خود توسط ارائه پیشنهاداتی – بر اساس راحتی و سرعت – که برگرفته از تجربیات فروشگاهی آن هستند انجام داده است و در این طرح مواردی نظیر سفارشی سازی، محصولات ممتاز و ارتقاء سطح مهمان نوازی را گسترش داده است. بعلاوه، Millward Brown همچنین به این موضوع اشاره دارد که اقدامات مک دونالد در McCafe که متمرکز بر سبک زندگی و تغذیه سالمتر می باشد نیز در موفقیت امروز این کمپانی بی تاثیر نیست.
10. IBM
ارزش برند: 86.2 بیلیون دلار
تغییر درصد نسبت به سال گذشته: % 8-
جایگاه در رده بندی سال گذشته: 4
آنچه اتفاق افتاده است: Millward Brown می گوید: " IBM برای آینده سرمایه گذاری می کند بویژه برای سیستم رایانش شناختی خودش به نام Watson تلاش می کند که در تمامی عرصه ها نظیر تبلیغات، بهداشت، آموزش و خرده فروشی فعالیت دارد".این کمپانی همچنین بی سر و صدا بزرگتترین آژانس دیجیتالی جهان با نام IBMiX را ساخته است. Millward Brown، هیچ دلیلی مبنی بر علت سقوط برند IBM نسبت به جایگاهش در سال گذشته ارائه نداده است ولی ما بر این باور هستیم که احتمالا حرکت IBM بسوی خارج از مرزهای محصولات مصرفی، علت افت جایگاه این کمپانی در رده بندی امسال می باشد. Millward Brown می افزاید: " درک مصرف کننده از یک برند، یک ورودی کلیدی در تعیین ارزش برند می باشد. "
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.