گوگل وبسایتهایی را که از تبلیغات pop-up استفاده کنند جریمه میکند
گوگل به فکر افتاده تا جلوی برخی از تبلیغات در موبایل ها را بگیرد. این تبلیغات که گوگل قصد مقابله با آن ها را دارد pop-ups و صفحات جانبی اند که مخاطب را مجبور می کنند تبلیغات شان را ببینند. گوگل برای کمتر کردن استفاده از این صفحات و جلوگیری از رواج آن ها اعلام کرده سایت هایی که از این نوع تبلیغات استفاده کنند در موتور جستجوی گوگل رتبه پایین تری خواهند داشت.
البته داشتن رتبه بالا در موتور جستجوی گوگل از راه های مختلفی امکان پذیر است و اگر سایتی در یک زمینه بخصوص بسیار پرمخاطب باشد ممکن است با وجود این تبلیغات هم جایگاه خود را حفظ کند. این موضوع در شرایطی واقعا بر وبسایت ها فشار وارد می کند که دو سایت با شرایط تقریبا یکسان باشند اما یکی از آن ها از این نوع تبلیغات استفاده کند. در نتیجه در شرایط تقریبا مساوی استفاده از این نوع تبلیغ ها یک امتیاز منفی محسوب می شود.
این اقدام گوگل رویه جدید این شرکت را نشان می دهد. در واقع گوگل صرفا کاربران را به سوی سایت هایی که اطلاعاتی مناسب کاربر دارند هدایت نمی کند بلکه علاوه بر اطلاعات آن ها رو به سوی سایت هایی که بیشتر مناسب موبایل باشند (وقتی کاربر از موبایل استفاده می کند) و همچنین به سوی سایت هایی که از نظر رمزگذاری و امنیت قوی ترند هدایت می کند. البته این تغییر درباره سایت هایی که از تبلیغات مورد بحث استفاده می کنند فعلا اتفاق نمی افتد و شروع این تغییرات در گوگل به آغاز سال آینده میلادی باز می گردد.
این اقدام گوگل رویه جدید این شرکت را نشان می دهد. در واقع گوگل صرفا کاربران را به سوی سایت هایی که اطلاعاتی مناسب کاربر دارند هدایت نمی کند بلکه علاوه بر اطلاعات آن ها رو به سوی سایت هایی که بیشتر مناسب موبایل باشند (وقتی کاربر از موبایل استفاده می کند) و همچنین به سوی سایت هایی که از نظر رمزگذاری و امنیت قوی ترند هدایت می کند. البته این تغییر درباره سایت هایی که از تبلیغات مورد بحث استفاده می کنند فعلا اتفاق نمی افتد و شروع این تغییرات در گوگل به آغاز سال آینده میلادی باز می گردد.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.