7 راهکار متقاعدسازی دیگران برای انجام خواسته شما
برای انجام خواسته هایتان توسط افراد، باید آن ها را متقاعد به این کار کنید. در این مقاله شما را با راهکار هایی برای متقاعد سازی افراد آشنا می کنیم.
هر فردی برای انجام خواسته اش توسط دیگران روشی دارد. بعضی افراد با گفتن بی پرده ی حقیقت، خواسته شان را بیان می کنند. دیگران حقیقت را دستکاری کرده، چاپلوسی می کنند و نا مشخص و رمزی صحبت می کنند. اینها کسانی هستند که درمجموع متقاعد کننده نیستند.
بهرحال مهم نیست که شما جزء کدام دسته اید و از چه روشی استفاده می کنید، توانایی تاثیر گذاری روی دیگران بسیار مهم است.
در اینجا ۷ روش برای متقاعد سازی دیگران بیان می کنیم. برخی شاید اندکی فریب آمیز به نظر برسند ولی می توانند کمک جدی برای زندگی تان فراهم کنند.
همیشه یک تصویر خوب آماده داشته باشید
یک تصویر ارزش هزاران کلمه را دارد. همان گونه که فوربس توضیح داد، برندان نیهان از دانشگاه دورتموند و جیسون ریفلر از ایالت جرجیا مطالعه ای نسبت به آگهی های سیاسی موثر، انجام داده اند.
محققان اطلاعاتی ارائه کردند که با شرکت کنندگان جهانی بررسی، تناقض داشت. مطالب برای خلاصه ی کتبی مدارک یا برای کم کردن احساس خود ارزشمندیشان و احساس راحتی داشتنشان، درست جواب نمی دهد.
اگر چه همه چیز از دست نرفته است. بر اساس مطالعه،جدول ها عملاً متقاعد کننده بودند.
انجام این کار همیشه آسان نخواهد بود. شبیه این نیست که شما هر جا لازم داشتید کسی را درباره ی چیزی مجاب کنید همیشه جدول یا پاور پوینتی در دستتان داشته باشید. گرچه به خاطر داشتن اینکه حقایق غیر دوستانه و ارتباطات شخصی همیشه نیرنگ نیستند، مهم است. معرفی دیداری برای مواقعی که نیاز به مجاب کردن دارید تحریک کننده است.
حتی به داشتن تخیل زیاد احتیاج ندارید، چنانچه استفان مایر به فوربس نوشت:
˝تمام پارامتر های دیداری استفاده شده در مطالعه، نمودار های درختی واضح ساده بودند،بنابراین توانشان چیزی برای ازدحام طراحی تخیلی یا ارزش های تولیدی بزرگ نداشت. اینها موثر بودند زیرا با مغز در زبان شخصی خودش صحبت کردند.˝
باعث شوید افراد احساس خوب داشته باشند
دکتر رابرت کیالدینی نویسنده ˝تاثیر :روانشناسی متقاعد سازی" علایق فرد را به عنوان ˝اسلحه ی تاثیر ˝ معرفی کرده است.
مطابق با انجمن روانشناسی امریکا، زمانی که ما احساس خوبی درباره ی فردی داشته باشیم احتمالاً بیشتر او را متقاعد کننده می بینیم.
این خیلی حیرت آور نیست. باز هم برای هر کسی این کمی خجالت آور یا دستپاچه کننده است، احتمالاً گفتنش از انجام دادنش آسانتر خواهد بود.
مراقب شخصیت خود باشید
آیا شما از فروشنده ای که سر به زیر و بی قرار است و از ارتباط چشمی دوری می کند، خرید می کنید ؟ البته که نه! آنها ممکن است درستکار ترین افراد روی کره زمین باشند ولی موضوع این نیست. زبان بدنشان در بهترین حالت کمبود اعتماد به نفس و در بدترین حالت، فریب را نشان می دهد.
اگر قرار است متقاعد کننده باشید باید روی برخی از نکات زبان بدن تجدید نظر کنید وشروع به پذیرش نقش کنید.
خودتان را تکرار کنید
همان گونه که هملت گفته:˝کلمات، کلمات، کلمات.˝
تکرار تا حدی می تواند آزار دهنده باشد. در نوشته اگر زیاد انجام شود وحشتناک است. در گفتگو زننده است (همه ما کسی را می شناسیم که بین تعداد کمی داستان یکسان دور میزند –یا اگر شما مثل من باشید،خودتان آن فرد هستید).
به هر حال تکرار در گفتگو ها لزوماً چیز بدی نیست. سخنگو های مشهور بسیاری، شیوه های معانی بیانی را به کارگرفته اند که شامل تکرار بوده است. در بکار گیری تکرار برای تایید و موضوعتان را مطابق انتظارتان جلو بردن، راحت باشید.
مردم را وادار کنید که بخواهند به شما کمک کنند
انجمن روانشناسی امریکا گزارش می دهد که کیالدینی تشخیص داده مقابله به مثل فاکتور کلیدی در متقاعد سازی است.
این کار، حسی عالی را ایجاد می کند. مردم به افراد حمایت کننده که به طور قابل اثباتی کاری برایشان انجام داده اند، بیشتر گرایش دارند.
پس ایجاد شبکه ای از افرادی که ˝یکی به شما بدهکارند˝ فکر بدی نیست.
ناله یا در خواست نکنید
ایجاد تعادل خوب زمانی که سعی در ارائه موضوع متقاعد کننده ای دارید، می تواند مشکل باشد. شما نمی خواهید انسانی مطیع ظاهر شوید همچنین نمی خواهید که خیلی قوی هم به نظر بیایید.
جان برندن از Inc می نویسد، احتمالاً بهتر است که جنبه ای از صداقت و ادب را نشان دهید:
˝برخی از افراد تیره روزی که من می شناسم این رفتار درباره متقاعد سازی را دارند که قصد فریب دیگران را دارند. شما سعی می کنید که برای بدست آوردن آنچه شما می خواهید، گولشان بزنید (معمولاً از طریق رفتاری محکم یا صدایی رسا). این واقعاً کار نمی کند مگر اینکه واقعا مشکلاتی داشته باشید.˝
تظاهر به کمیابی
چه چیزی طلا و الماس را بسیار ارزشمند می کند؟ کمیابی. انجمن روانشناسی امریکا معتقد است، کمیابی یکی دیگر از مشخصات متقاعد سازی است.
مردم به بها دادن آنچه کمیاب و نا معمول است، متمایل هستند. این کار بعضی مواقع نیرنگ آمیز است ولی برای بیان کردن و شکل دادن به یک بحث متقاعد کننده، در بکار گیری خصوصیات روانشناختی مفید است.
بهرحال مهم نیست که شما جزء کدام دسته اید و از چه روشی استفاده می کنید، توانایی تاثیر گذاری روی دیگران بسیار مهم است.
در اینجا ۷ روش برای متقاعد سازی دیگران بیان می کنیم. برخی شاید اندکی فریب آمیز به نظر برسند ولی می توانند کمک جدی برای زندگی تان فراهم کنند.
محققان اطلاعاتی ارائه کردند که با شرکت کنندگان جهانی بررسی، تناقض داشت. مطالب برای خلاصه ی کتبی مدارک یا برای کم کردن احساس خود ارزشمندیشان و احساس راحتی داشتنشان، درست جواب نمی دهد.
اگر چه همه چیز از دست نرفته است. بر اساس مطالعه،جدول ها عملاً متقاعد کننده بودند.
انجام این کار همیشه آسان نخواهد بود. شبیه این نیست که شما هر جا لازم داشتید کسی را درباره ی چیزی مجاب کنید همیشه جدول یا پاور پوینتی در دستتان داشته باشید. گرچه به خاطر داشتن اینکه حقایق غیر دوستانه و ارتباطات شخصی همیشه نیرنگ نیستند، مهم است. معرفی دیداری برای مواقعی که نیاز به مجاب کردن دارید تحریک کننده است.
حتی به داشتن تخیل زیاد احتیاج ندارید، چنانچه استفان مایر به فوربس نوشت:
˝تمام پارامتر های دیداری استفاده شده در مطالعه، نمودار های درختی واضح ساده بودند،بنابراین توانشان چیزی برای ازدحام طراحی تخیلی یا ارزش های تولیدی بزرگ نداشت. اینها موثر بودند زیرا با مغز در زبان شخصی خودش صحبت کردند.˝
مطابق با انجمن روانشناسی امریکا، زمانی که ما احساس خوبی درباره ی فردی داشته باشیم احتمالاً بیشتر او را متقاعد کننده می بینیم.
این خیلی حیرت آور نیست. باز هم برای هر کسی این کمی خجالت آور یا دستپاچه کننده است، احتمالاً گفتنش از انجام دادنش آسانتر خواهد بود.
اگر قرار است متقاعد کننده باشید باید روی برخی از نکات زبان بدن تجدید نظر کنید وشروع به پذیرش نقش کنید.
خودتان را تکرار کنید
همان گونه که هملت گفته:˝کلمات، کلمات، کلمات.˝
تکرار تا حدی می تواند آزار دهنده باشد. در نوشته اگر زیاد انجام شود وحشتناک است. در گفتگو زننده است (همه ما کسی را می شناسیم که بین تعداد کمی داستان یکسان دور میزند –یا اگر شما مثل من باشید،خودتان آن فرد هستید).
به هر حال تکرار در گفتگو ها لزوماً چیز بدی نیست. سخنگو های مشهور بسیاری، شیوه های معانی بیانی را به کارگرفته اند که شامل تکرار بوده است. در بکار گیری تکرار برای تایید و موضوعتان را مطابق انتظارتان جلو بردن، راحت باشید.
این کار، حسی عالی را ایجاد می کند. مردم به افراد حمایت کننده که به طور قابل اثباتی کاری برایشان انجام داده اند، بیشتر گرایش دارند.
پس ایجاد شبکه ای از افرادی که ˝یکی به شما بدهکارند˝ فکر بدی نیست.
جان برندن از Inc می نویسد، احتمالاً بهتر است که جنبه ای از صداقت و ادب را نشان دهید:
˝برخی از افراد تیره روزی که من می شناسم این رفتار درباره متقاعد سازی را دارند که قصد فریب دیگران را دارند. شما سعی می کنید که برای بدست آوردن آنچه شما می خواهید، گولشان بزنید (معمولاً از طریق رفتاری محکم یا صدایی رسا). این واقعاً کار نمی کند مگر اینکه واقعا مشکلاتی داشته باشید.˝
مردم به بها دادن آنچه کمیاب و نا معمول است، متمایل هستند. این کار بعضی مواقع نیرنگ آمیز است ولی برای بیان کردن و شکل دادن به یک بحث متقاعد کننده، در بکار گیری خصوصیات روانشناختی مفید است.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.