3 موضوع مهم در مدیریت که هر مدیری باید بداند
مدیریت رکن اساسی هر کسب و کاری به شمار می رود و مدیریت صحیح برای بقای کسب وکار و همچنین بالا بردن راندمان کاری بسیار مهم است.
شروع هر کسب وکار و البته ادامه یافتن آن بستگی به این دارد که بتوانید چاره ای برای رفع نیاز جامعه یافته، سپس کمپانی خود را به جامعه معرفی کرده و بگویید که چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهید.
به محض اینکه آنها با کسب وکار شما آشنا شدند باید مطمئن شوید که مرحله جذب مشتریانتان و سفارش محصول یا خدمات شما تا حد ممکن آسان باشد. ساختار، سازمان، استراتژی و هدایت کلی کمپانی شما بر عهده خودتان است تا سکان هدایت را به دست گیرید اما باید در نظر داشته باشید که اهداف و دستورات شما را کارمندان اجرا می کنند و دستاوردهای شما در واقع نتایج کارهای آنها است.
برای رسیدن به بهترین نتایج، کارمندان شما به مدیریت نیاز داشته و همین امر باعث می شود تا مدیریت صحیح برای بقای کسب وکار و همچنین بالا بردن راندمان کاری بسیار مهم شود.
اینکه کاری کنید تا کارمندان با یکدیگر همکاری کرده و در مسیر موفقیت گام بردارند، همچنین هدفی یکسان داشته و انگیزه خود را حفظ کنند در یک کلام به نحوه مدیریت شما برمی گردد. در واقع یک مدیر به دیگران نمی گوید که چگونه عمل کنند بلکه با فعالیت هایی که دارد برای دیگران الهام بخش شده و برای آنها تبدیل به یک الگو می شود.
دیوید کوجی، مدیرعامل کمپانی Evolver پس از به ثمر رساندن سومین کسب وکار خود تصمیم گرفته تا تجاربش را به دیگران بیاموزد. وی مقاله ای نوشته و در آن به نکاتی اشاره کرده که هر مدیر باید آنها را به خوبی یاد بگیرد. وی می گوید مهم نیست که تازه شروع به مدیریت کسب وکار خود کرده یا در هدایت آن تجربه ای کسب کرده اید. مدیریت و رهبری تنها اینکه هدف خود را به دیگران نشان دهید نیست بلکه آموخته ها و دانش خود را باید به اشتراک قرار دهید تا بتوانید فردایی بهتر برای خود و گروهتان بسازید. در ادامه به سه نکته ای که دیوید به آنها اشاره می کند، خواهیم پرداخت.
مسیر خود را مشخص کنید
آموخته هایی وجود دارد که می توانید از طریق مطالعه، تحصیل و همچنین اساتید مجرب به دست آورید که در نهایت به بهتر شدن قدرت تصمیم گیری های شما در مدیریت کمپانی و استراتژی هایتان کمک می کنند. اگرچه باید در نظر داشته باشید که هیچ گاه مسیر شخص دیگری را دنبال نکنید و استراتژی های آنها تبدیل به اهداف شما نشوند.
در غیر این صورت نتیجه ای نمی گیرید. علت آن نیز ساده است زیرا شرایط شما فرق می کند، محصولات یا خدمات شما متفاوت است، استعدادها و منابعی که در اختیار دارید نیز شباهتی به آنچه آنها داشته اند ندارد و در آخر تجارب و موقعیتی که کمپانی شما در بازار دارد نیز متفاوت است. شما می خواهید از گروه یا کمپانی کپی کنید که قبلا در بازار بوده، مشتریان خود را داشته و همچنین به برند معتبری تبدیل شده است.
طبیعتا تغییراتی که ایجاد کنید می تواند روی نتایج و تجربیات تاثیرات فراوانی بگذارد اما در نظر داشته باشید همیشه بهترین روش این است که مسیری مخصوص به خود بسازید تا در مسیری که قبلا دیگران طی کرده اند قدم بردارید.
کوجی می گوید با وجود اینکه استفاده از استراتژی های دیگران در ابتدا بسیار مفیدتر به نظر رسیده و می توانست در زمان صرفه جویی کند اما با انجام آن متوجه شد که نتیجه به فاجعه ختم شده و هیچ چیز مانند آنچه در سر داشته پیش نرفته است.
وی می گوید همیشه گوش ها و چشمانتان را برای به دست آوردن اطلاعات از دیگران باز نگه دارید اما در نظر داشته باشید که هرچه می خواهید انجام دهید توسط خودتان طراحی و برنامه ریزی شده باشد. با انجام این کار می توانید تفاوت های خود با رقبایتان را حفظ کرده و برتری محسوسی داشته باشید.
از بهترین استعدادها برای بازاریابی و فروش محصولاتتان استفاده کنید
فرض کنیم که در انجام خدمات رسانی یا تولید محصولات به کیفیت بالایی رسیده باشید. همچنین تیم فوق العاده ای نیز دارید که استعدادهای فراوانی دارند اما بدون افرادی که بتوانند محصولات شما را بفروشند یا برای خدمات شما مشتریانی پیدا کنند تنها کسی خواهید بود که استعداد فراوانی دارد اما نمی تواند به درآمد برسد.
بعضی از کارآفرینان می توانند محصولات خوبی را تولید کرده و در عین حال فروشندگان خوبی نیز بوده و توانایی بازاریابی و داشتن مشتریان ثابت برای خدمات یا محصولات خود را داشته باشند. اگرچه این استعدادی است که در کمتر کسی وجود داشته و بعضی ها نیز فاقد این استعداد هستند یا علاقه ای به فعالیت در بخش فروش یا بازاریابی ندارند.
کوجی می گوید در کسب وکار اولش دارای تیم با استعدادی بوده و می توانستند خدمات باکیفیتی در اختیار مشتریان قرار دهند اما در نهایت شکست خوردند. او با تجربه شکستی که داشته است متوجه شده که تنها استعداد برای ساخت محصولات یا خدمات رسانی باکیفیت کافی نیست و جذب مشتریان نیز یک چالش بزرگ محسوب می شود که نیازمند افراد ماهر است. در کسب وکار سوم کوجی، او توانسته افراد مستعدی را بیابد که می توانند در زمینه بازاریابی فعالیت قابل توجهی داشته باشند.
او می گوید اگر یک فروشگاه کوچک دارید که در آن به تنهایی کار می کنید یا یک گروه کوچک تشکیل داده اید و مشکل اصلی شما در جذب مشتری است بهترین کار استخدام فردی با ارتباطات قوی است که بتواند برای محصولات شما مشتریان جدیدی یافته و همچنین به صورت قراردادی مشتریان ثابتی پیدا کند.
اگر بودجه کافی برای جذب چنین فردی ندارید کمی خلاقیت به خرج دهید و با پیشنهادهایی مانند اهدای درصدی از سود فروش محصولات وی را جذب کنید. نبود یک نیروی مجرب در زمینه فروش قطعا به شما آسیب خواهد زد.
همه چیز را ساده نگه دارید
کوجی می گوید که اهداف بزرگ باعث شد تا وی بخواهد همه چیز را ثبت کند، برای همه کار یک پروسه مخصوص داشته باشد یا مانند کمپانی های بزرگ شمار استخدام ها را افزایش دهد. او می گوید که اگر کسی در چنین وضعیتی قرار دارد بهتر است سریعا شرایط را تغییر دهد زیرا مانند وی با مشکلات فراوانی رو به رو خواهد شد.
در نظر داشته باشید که شما یک کسب وکار کوچک دارید یا به تازگی شروع به کار کرده اید و زمان برای شما از همه چیز مهم تر است. در این شکی وجود ندارد که شما نیاز به پروسه های مختلف برای امور کسب وکارتان دارید اما بهتر است مراحل انجام آنها تا حد ممکن آسان و غیررسمی باشد.
هدف از انجام هر پروسه ای این است که زیردستان شما آنها را به خوبی انجام دهند. حال اگر آنها به وظایف خود به خوبی عمل می کنند دیگر نیازی به ثبت کردن آنها نیست. بزرگ ترین مشکلی که ثبت کردن پروسه ها دارد این است که امکان تغییرات سریع را از بین می برد زیرا همان گونه که یک پروسه ثبت شده است باید تغییر آن و پروسه جدید نیز ثبت شود و این در حالی است که رقبای شما سریع تر با شرایط جدید خود را وقف داده اند.
به محض اینکه آنها با کسب وکار شما آشنا شدند باید مطمئن شوید که مرحله جذب مشتریانتان و سفارش محصول یا خدمات شما تا حد ممکن آسان باشد. ساختار، سازمان، استراتژی و هدایت کلی کمپانی شما بر عهده خودتان است تا سکان هدایت را به دست گیرید اما باید در نظر داشته باشید که اهداف و دستورات شما را کارمندان اجرا می کنند و دستاوردهای شما در واقع نتایج کارهای آنها است.
برای رسیدن به بهترین نتایج، کارمندان شما به مدیریت نیاز داشته و همین امر باعث می شود تا مدیریت صحیح برای بقای کسب وکار و همچنین بالا بردن راندمان کاری بسیار مهم شود.
اینکه کاری کنید تا کارمندان با یکدیگر همکاری کرده و در مسیر موفقیت گام بردارند، همچنین هدفی یکسان داشته و انگیزه خود را حفظ کنند در یک کلام به نحوه مدیریت شما برمی گردد. در واقع یک مدیر به دیگران نمی گوید که چگونه عمل کنند بلکه با فعالیت هایی که دارد برای دیگران الهام بخش شده و برای آنها تبدیل به یک الگو می شود.
دیوید کوجی، مدیرعامل کمپانی Evolver پس از به ثمر رساندن سومین کسب وکار خود تصمیم گرفته تا تجاربش را به دیگران بیاموزد. وی مقاله ای نوشته و در آن به نکاتی اشاره کرده که هر مدیر باید آنها را به خوبی یاد بگیرد. وی می گوید مهم نیست که تازه شروع به مدیریت کسب وکار خود کرده یا در هدایت آن تجربه ای کسب کرده اید. مدیریت و رهبری تنها اینکه هدف خود را به دیگران نشان دهید نیست بلکه آموخته ها و دانش خود را باید به اشتراک قرار دهید تا بتوانید فردایی بهتر برای خود و گروهتان بسازید. در ادامه به سه نکته ای که دیوید به آنها اشاره می کند، خواهیم پرداخت.
در غیر این صورت نتیجه ای نمی گیرید. علت آن نیز ساده است زیرا شرایط شما فرق می کند، محصولات یا خدمات شما متفاوت است، استعدادها و منابعی که در اختیار دارید نیز شباهتی به آنچه آنها داشته اند ندارد و در آخر تجارب و موقعیتی که کمپانی شما در بازار دارد نیز متفاوت است. شما می خواهید از گروه یا کمپانی کپی کنید که قبلا در بازار بوده، مشتریان خود را داشته و همچنین به برند معتبری تبدیل شده است.
طبیعتا تغییراتی که ایجاد کنید می تواند روی نتایج و تجربیات تاثیرات فراوانی بگذارد اما در نظر داشته باشید همیشه بهترین روش این است که مسیری مخصوص به خود بسازید تا در مسیری که قبلا دیگران طی کرده اند قدم بردارید.
کوجی می گوید با وجود اینکه استفاده از استراتژی های دیگران در ابتدا بسیار مفیدتر به نظر رسیده و می توانست در زمان صرفه جویی کند اما با انجام آن متوجه شد که نتیجه به فاجعه ختم شده و هیچ چیز مانند آنچه در سر داشته پیش نرفته است.
وی می گوید همیشه گوش ها و چشمانتان را برای به دست آوردن اطلاعات از دیگران باز نگه دارید اما در نظر داشته باشید که هرچه می خواهید انجام دهید توسط خودتان طراحی و برنامه ریزی شده باشد. با انجام این کار می توانید تفاوت های خود با رقبایتان را حفظ کرده و برتری محسوسی داشته باشید.
بعضی از کارآفرینان می توانند محصولات خوبی را تولید کرده و در عین حال فروشندگان خوبی نیز بوده و توانایی بازاریابی و داشتن مشتریان ثابت برای خدمات یا محصولات خود را داشته باشند. اگرچه این استعدادی است که در کمتر کسی وجود داشته و بعضی ها نیز فاقد این استعداد هستند یا علاقه ای به فعالیت در بخش فروش یا بازاریابی ندارند.
کوجی می گوید در کسب وکار اولش دارای تیم با استعدادی بوده و می توانستند خدمات باکیفیتی در اختیار مشتریان قرار دهند اما در نهایت شکست خوردند. او با تجربه شکستی که داشته است متوجه شده که تنها استعداد برای ساخت محصولات یا خدمات رسانی باکیفیت کافی نیست و جذب مشتریان نیز یک چالش بزرگ محسوب می شود که نیازمند افراد ماهر است. در کسب وکار سوم کوجی، او توانسته افراد مستعدی را بیابد که می توانند در زمینه بازاریابی فعالیت قابل توجهی داشته باشند.
او می گوید اگر یک فروشگاه کوچک دارید که در آن به تنهایی کار می کنید یا یک گروه کوچک تشکیل داده اید و مشکل اصلی شما در جذب مشتری است بهترین کار استخدام فردی با ارتباطات قوی است که بتواند برای محصولات شما مشتریان جدیدی یافته و همچنین به صورت قراردادی مشتریان ثابتی پیدا کند.
اگر بودجه کافی برای جذب چنین فردی ندارید کمی خلاقیت به خرج دهید و با پیشنهادهایی مانند اهدای درصدی از سود فروش محصولات وی را جذب کنید. نبود یک نیروی مجرب در زمینه فروش قطعا به شما آسیب خواهد زد.
در نظر داشته باشید که شما یک کسب وکار کوچک دارید یا به تازگی شروع به کار کرده اید و زمان برای شما از همه چیز مهم تر است. در این شکی وجود ندارد که شما نیاز به پروسه های مختلف برای امور کسب وکارتان دارید اما بهتر است مراحل انجام آنها تا حد ممکن آسان و غیررسمی باشد.
هدف از انجام هر پروسه ای این است که زیردستان شما آنها را به خوبی انجام دهند. حال اگر آنها به وظایف خود به خوبی عمل می کنند دیگر نیازی به ثبت کردن آنها نیست. بزرگ ترین مشکلی که ثبت کردن پروسه ها دارد این است که امکان تغییرات سریع را از بین می برد زیرا همان گونه که یک پروسه ثبت شده است باید تغییر آن و پروسه جدید نیز ثبت شود و این در حالی است که رقبای شما سریع تر با شرایط جدید خود را وقف داده اند.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.