اگر سه ماه از سیم کارت اعتباری استفاده نکنیم چه میشود؟
اگر بیشتر از ۳ ماه از سیمکارت اعتباری خود استفاده نکنیم، شامل مقررات و هزینههایی خواهد شد که شاید از آن بیخبر باشیم.
شاید فکر کنیم استفاده نکردن از سیمکارت هزینهای برای ما ندارد و اعتبار ما بدون استفاده کردن، ثابت میماند. در حالی که استفاده نکردن از سیمکارت اعتباری میتواند از اعتبار شما کم کند.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تیرماه سال ۱۳۹۴ مصوبهای در مورد استفاده نکردن از سیمکارت اعتباری ابلاغ کرد. مدتزمان این استفاده نکردن، بازهی زمانی ۳ ماهه است.
بر اساس این مصوبه اگر مشترک سیمکارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، اپراتور میتواند با اطلاعرسانی در بازهی زمانی سهماهه و به ازای هر دورهی زمانی (۳ ماهه) بدون تراکنش از طرف مشترک، نسبت به جبران هزینههای لازم برای نگهداری شبکه و ارتباط، به میزان حداکثر تعرفهی ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دائمی اقدام کند.
در صورت نبود اعتبار، اپراتور میتواند با انجام اطلاعرسانیهای لازم نسبت به قطع دوطرفه یا سلب امتیاز سیمکارت اقدام کند ،همچنین با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سهماهه مذکور، خواهد شد.
بدین معنی که اگر مشترکی بیشتر از ۳ ماه از سیمکارت اعتباری خود استفاده نکند و در سیمکارت خود اعتبار داشته باشد، اپراتور میتواند هزینهی ۲۰ دقیقه تماس پایه از طریق سیمکارت دائمی را دریافت کند. اگر اعتباری در حساب سیمکارت اعتباری وجود نداشته باشد، اپراتور پس از اطلاعرسانی میتواند تماسها را به صورت دوطرفه قطع یا اینکه از مشترک سلب امتیاز دوطرفه کند.
امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار مشترک در شبکه یا فعالسازی مجدد ارائه میکند، مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یکطرفه یا دوطرفه نخواهد شد. همچنین در قطع دوطرفه، اپراتور موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تیرماه سال ۱۳۹۴ مصوبهای در مورد استفاده نکردن از سیمکارت اعتباری ابلاغ کرد. مدتزمان این استفاده نکردن، بازهی زمانی ۳ ماهه است.
بر اساس این مصوبه اگر مشترک سیمکارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، اپراتور میتواند با اطلاعرسانی در بازهی زمانی سهماهه و به ازای هر دورهی زمانی (۳ ماهه) بدون تراکنش از طرف مشترک، نسبت به جبران هزینههای لازم برای نگهداری شبکه و ارتباط، به میزان حداکثر تعرفهی ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دائمی اقدام کند.
در صورت نبود اعتبار، اپراتور میتواند با انجام اطلاعرسانیهای لازم نسبت به قطع دوطرفه یا سلب امتیاز سیمکارت اقدام کند ،همچنین با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سهماهه مذکور، خواهد شد.
بدین معنی که اگر مشترکی بیشتر از ۳ ماه از سیمکارت اعتباری خود استفاده نکند و در سیمکارت خود اعتبار داشته باشد، اپراتور میتواند هزینهی ۲۰ دقیقه تماس پایه از طریق سیمکارت دائمی را دریافت کند. اگر اعتباری در حساب سیمکارت اعتباری وجود نداشته باشد، اپراتور پس از اطلاعرسانی میتواند تماسها را به صورت دوطرفه قطع یا اینکه از مشترک سلب امتیاز دوطرفه کند.
امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار مشترک در شبکه یا فعالسازی مجدد ارائه میکند، مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یکطرفه یا دوطرفه نخواهد شد. همچنین در قطع دوطرفه، اپراتور موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند.
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.