طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
امروزه نام فروشگاه اینترنتی یا خرید آنلاین ازطریق سایت که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است را زیاد شنیده اید. این یعنی نوعی جدید از فروش که لازمه کسب و کارهای امروزی است. مدیریت فروشگاه و امکانات آن باعث تمایزتان بین رقبا خواهد شد. باید توجه داشته باشید بستر خوب بدون فعالیت مداوم، شیپینگ، تحویل مناسب و محصولات خوب مانند مغازه ای شیک در پاساژ معروف است که فروشنده خوش برخورد و جنس خوبی ارائه نکند! این ابزار هزینه کمتری نسبت به مغازه فیزیکی دارد اما مدیریت آن به همان اندازه یا بیشتر مهم است.
امکانات مدیریت
امکاناتی که مربوط به اپراتور سایت و مدیریت هر بخش از سایت بصورت داینامیک می باشد در این دسته قرار گرفته است. هر کدام می تواند بصورت استاتیک توسط طراح سایت یا بصورت مدیریتی (داینامیک) توسط اپراتور انجام شود. مزیت مدیریتی کردن بخش های سایت هزینه کمتر و مستقل بودن سایت از طراح برنامه نویس است.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | تعریف کدینگ برای محصول | |
2 | تعیین موجودی در محصول | |
3 | درج محصولات مرتبط | |
4 | دسته بندی محصولات و اضافه کردن گروهبندی | |
5 | افزودن کلمات کلیدی به هر محصول | |
6 | تعریف اولویت و برچسب در محصولات | |
7 | فیلتر بر اساس دسته بندی و تگ محصولات | |
8 | جستجوی ساده و پیشرفته | |
9 | ارسال پیش فاکتور به پست الکترونیک کاربر پس از ثبت سفارش | |
10 | لینک خرید سریع | |
11 | دریافت اطلاعات مربوط به فیش بانکی پرداختی کاربر | |
12 | ذخیره سبد خرید و نمایش آن در مراجعات بعدی | |
13 | مشاهده تعیین وضعیت و سابقه سفارشات | |
14 | اطلاع رسانی پیامکی برای عضویتOTP ، کد رهگیری پست، روند ارسال مرسوله و ... | |
15 | گرفتن خروجی قیمت ها به صورت اکسل | |
16 | ورود قیمت و موجودی محصولات از طریق اکسل | |
17 | حذف مالیات بر ارزش افزوده | |
18 | ذخیره کردن اطلاعات مشتریان | |
19 | اضافه کردن کاربر یا پرسنل (ادمین) با سطح دسترسی | |
20 | سیستم - System Log برای مدیریت کاربر (پرسنل) و گزارش فعالیت | |
21 | راه اندازی فروشگاه های متعدد در زیردامنه های مختلف | |
22 | گزارش گیری از فروشگاه | |
23 | نمودار نوسانات قیمت | |
24 | امکان تعریف نمایندگی فروش | |
25 | مدیریت مقالات (بلاگ) | |
26 | سیستم انبارداری | |
27 | لیست سفارش گیری عمده فروشی | |
28 | سفارش تلفنی | |
29 | سامانه مدیریت مشتری | |
30 | تعریف امتیاز جایزه در صورت خرید | |
31 | نمایش سبدهای خرید پرداخت نشده | |
32 | کیف پول الکترونیک | |
33 | تعیین شیوه های مختلف ارسال و تعیین قیمت آنها توسط مدیر | |
34 | مدیریت بنرها و امکان اتصال به صفحات دلخواه | |
35 | فرم استخدام یا درخواست همکاری | |
36 | فرم ارتباط با ما | |
37 | عضویت در خبرنامه | |
38 | نمایش نظرات در سایت پس از تایید مدیریت | |
39 | پشتیبانی آنلاین (چت و تیکت) | |
40 | افزودن نقشه گوگل | |
41 | دو یا چند زبانه بودن سایت و پنل مدیریت | |
42 | اسلایدر و مدیریت آن |
بلاگ یا مقاله
محتوای متنی در گوگل یکی از مهمترین بخش ها برای رتبه گرفتن است که نیازمند بستری است که بتوانید در آن مقاله ها و عکس خود را درج کنید. به این بستر بلاگ می گویند. امکانات آن به درج سریع تر و کامل تر برای سئو در گوگل کمک می کند.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | انتشار مقاله یا بلاگ بعد از تایید مدیر | |
2 | برنامه ریزی ارسال خودکار مقاله (امکان زمان بندی مطالب جهت انتشار در تاریخ های تعیین شده) | |
3 | Watermark برای سرویس های عکس | |
4 | جستجو در مقاله | |
5 | ویرایشگر حرفه ای متن به زبان فارسی | |
6 | ایجاد و انتشار نامحدود مطالب | |
7 | دسته بندی مطالب با قابلیت ایجاد شاخه ها و زیر دسته ها | |
8 | برچسب گذاری (ایجاد تگ) جهت ارتباط بهتر میان مطالب | |
9 | اضافه کردن فایل های چندرسانه ای شامل، تصویر، ویدئو و فایل صوتی | |
10 | اضافه کردن تصویر شاخص جهت نمایش در لیست مقالات و اخبار | |
11 | مدیریت نظرات و پاسخ دهی به آن ها |
امکانات گزارش گیری
برای بررسی و گزارش عملکرد سایت نیاز داریم امکاناتی هنگام درج یا خرید قرار دهیم تا در آینده گزارش های دقیقی دریافت کنیم. این گزارش ها بعد ها چراغ راه ما برای تدوین استراتژی فروش و بهبود سایت خواهند شد. گزارشی واقعی از رفتار مخاطب بدون تصور شخصی ما از کسب و کار.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | گزارش گیری | |
2 | پرفروش ترین محصولات | |
3 | کاربران با بیشترین خرید | |
4 | تعداد خرید | |
5 | میزان فروش | |
6 | تعداد کاربران فروشگاه | |
7 | گرفتن فایل خروجی از اطلاعات |
امکانات ارسال
سیاست و امکانات کسب و کار شما امکانات ارسال را مشخص می کند. باید بدانید که زمان تحویل و نوع آن را چطور مدیریت می کنید تا متناسب با آن نیروی کافی و نحوه ارسال را انتخاب کنید.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | پست | |
2 | پست پیشتاز | |
3 | پیک |
امکانات طراحی
ممکن است شما برای طراحی فروشگاه خود از قالب های آماده استفاده کنید اما این به آن معنی نیست که تکراری خواهد بود چرا که امکانات فروشگاه ها یکسان هستند، اما طراحی آیکن ها و نوع عکس برداری، طراحی بنر و رنگ های آن می تواند یکتا و متناسب با کسب و کار شما باشد و بقولی هویت برند شما در سایت را نمایش دهد. قالب سفارشی پیشنهاد خوبی نخواهد بود چرا که زمان و هزینه چند برابری را متحمل می شوید. شما می توانید با همین امکانات و با تحلیلی رفتار کاربران بستر قبلی را بهبود و گسترش دهید. همچنین باید آگاه باشید که سایت ها و نرم افزارها دایما در حال بهبود و به روز شدن هستند و رفتار مخاطبان، همان هایی که قرار است از ما خرید کنند پیوسته در حال تغییر است. در نتیجه نیازمند رسیدگی هستند.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | قالب سفارشی Psd | |
2 | طراحی آیکن اختصاصی | |
3 | طراحی لوگو | |
4 | هویت سازمانی | |
5 | بنر و اسلایدشو |
امکانات پرداخت
این شمایید که تصمیم می گیرید هزینه کالای خود را چگونه دریافت کنید. مخاطبان شما تعیین می کنند که چه روش پرداختی دلپذیر تر است. می توانید از چند روش پرداختی برای تحویل هزینه استفاده کنید.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | پرداخت آنلاین از طریق بانک یا گیت واسط | |
2 | رایگان شدن هزینه ارسال بر اساس مبلغ خرید | |
3 | ایجاد لینک پرداخت سریع | |
4 | روش های پرداخت در محل و کارت به کارت | |
5 | ارسال پیامک به مدیر بعد از خرید مشتری |
امکانات بازاریابی
بعد از ساخت فروشگاه خود با توجه به اینکه قبل از شما فروشگاه هایی در این فضا حضور داشته اند، باید به بازاریابی مناسب این حوزه وارد شوید. این کار بهتر است مداوم صورت بگیرد تا پاسخ درستی به ما دهد. چرا که شناسایی گوگل و الگوریتم آن بر اساس تداوم و فعالیت پویا است.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | اتصال اینستاگرام به فروشگاه شما | |
2 | استفاده از CTA برای افزایش فروش | |
3 | پست الکترونیک مارکتینگ Email marketing | |
4 | پیامک انبوه Sms Marketing | |
5 | بنر کلیکی | |
6 | رپورتاژ آگهی | |
7 | سئو (اطلاعات بیشتر درباره سئو در صفحه خودش) |
امکانات تخفیف
انواع کد، کوپن و روش های تخفیف برای جذابی فروش ارایه می شود. شما می توانید بصورت فصلی یا مناسبتی و حتی بر اساس رفتار کاربر تخفیف مناسب آن را انتخاب کنید.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | تعداد خرید | |
2 | بیش از سقف مبلغ مشخص تخفیف اتومات | |
3 | کد تخفیف زماندار یکبار مصرف | |
4 | کد تخفیف زماندار چند بار مصرف | |
5 | درصدی روی هر محصول و زیر دسته | |
6 | کد معرف |
روند خرید
بهترین خرید زمانی شکل می گیرد که مشتری روند خرید آسان و بدون دردسری را طی کند، این در حالی است که ما نیز اطلاعات کافی از او بدست آوریم تا در ارسال و مدیریت فروش به مشکل نخوریم.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | سبد خرید و مراحل اطلاعات کاربری و فاکتور و ... | |
2 | دریافت توضیحات اضافی در هنگام خرید | |
3 | دریافت آدرس کاربر برای ارسال کالا و امکان تعریف چند آدرس | |
4 | دریافت شهر و استان | |
5 | ارائه نسخه ی چاپی سفارش | |
6 | خرید بدون عضویت (مهمان) |
امکانات صفحه محصول
آخرین صفحه و مهمترین صفحه در سایت شما صفحه محصول است. باید هر کالا بصورت دقیق توضیح و معرفی شود تا خرید مشتری را راحت و اطمینان او را جلب کند. این کار با امکانات کافی و عکاسی خوب صورت پذیر است.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | چند تصویر به صورت آلبوم (زوم شدن تصویر و باز شدن) برای هر محصول و امکان درج در مدیریت | |
2 | نمایش تعداد موجودی هر محصول و امکان درج در مدیریت | |
3 | مشخصات فنی برای هر محصول با هر تنوع و امکان درج در مدیریت | |
4 | رنگ بندی مختلف محصول با عکس مرتبط با آن و امکان درج در مدیریت | |
5 | فایل های مرتبط با محصول (به عنوان مثال : کاتالوگ الکترونیکی، لیست سایز و رنگ بندی و...) و امکان درج در مدیریت | |
6 | انتخاب سایز و جدول آن و امکان درج در مدیریت برای هر محصول بصورت جداگانه | |
7 | اختصاص قیمت نهایی و قیمت قبل از تخفیف | |
8 | مسیر راهنمای سایت برد کرامب (breadcrumbs) | |
9 | نمایش محصولات پرفروش | |
10 | نمایش محصولات پر بازدید | |
11 | نمایش محصولات مشابه | |
12 | مقایسه محصولات | |
13 | درج اظهار نظر برای هر محصول (درصورت عضو بودن یا نبودن، تایید از مدیریت) | |
14 | امتیازدهی به محصولات و لایک کردن محصولات | |
15 | اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی | |
16 | اشتراک گذاری با لینک کوتاه shortLink | |
17 | ماژول موجود شد بمن اطلاع بده در صورت موجود شدن محصول |
پروفایل مشتری
محلی برای چک کردن سفارشات و اطلاعات ارتباط مشتری با سایت ما در بخش پروفایل مشتری است. برای استحکام این ارتباط و همچنین شخصی سازی هر مشتری می توانید از امکانات پروفایل مشتری بهره مند شوید.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | افزودن، پاک کردن و اضافه کردن محصول به صورت نامحدود | |
2 | امکان افزودن محصولات به فهرست علاقمندی ها wishlist | |
3 | تکمیل اطلاعات کاربری | |
4 | لیست سفارش ها و فاکتورها | |
5 | نظرسنجی | |
6 | ارسال نظر از طریق فرم | |
7 | تخفیف های من | |
8 | کیف پول | |
9 | پیشنهادات ویژه شما |
مکمل های فروشگاه
مواردی که در طراحی سایت بصورت جداگانه تهیه می شوند و نیازمند این است که به نام شما باشد یا در راستای اهداف کسب و کار شما برای فروش است در اینجا بیان شده است. نوع و نحوه تهیه آن ها متفاوت است و در ادامه همکاری برای انتخاب مناسب هر یک از آن ها در کنار شما هستیم.
ردیف | عنوان ماژول | اهمیت |
---|---|---|
1 | مشاوره برای انتخاب و خرید دامنه | |
2 | خرید هاست | |
3 | دریافت نماد الکترونیک یا enamad | |
4 | گواهینامه Ssl | |
5 | سامانه پیامکی | |
6 | درگاه بانکی یا درگاه های واسط | |
7 | عکاسی از محصول | |
8 | درج محصول | |
9 | تولید و درج مقاله | |
10 | سئو |
فروشگاه اینترنتی آماده ندارید؟
نرم افزار فروشگاه آنلاین فروشگاه اینترنتی قیمت مناسب به همراه مدیریت انبار و فروش است که می توانید امکانات آن را از این لینک مطالعه کنید.
پرسش و پاسخ
پاسخ سوالات شما پیرامون طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
البته که خیر، شما می توانید با حداقل امکانات فروشگاه خود را راه اندازی کرده و در آینده آن را گسترش دهید. اما بهتر است هنگام راه اندازی یک وب سایت به چگونگی بسط و گسترش آن نیز فکر کنید.
بله؛ شما می توانید فقط این سیستم آنلاین رزواسیون را برای خود فعال کنید.بدون اینکه نیاز به سایت های شرکتی و فروشگاهی داشته باشید.
فروش آنلاین و امکان خرید مانند یک مغازه حضوری عمل می کند. بهتر است برای مدیریت کسب و کار خود بخش مدیریتی سایت خود مانند انبارداری و حساب و کتاب ها را نیز داشته باشید. در این حالت یک سیستم مدیریتی مناسب خواهید داشت. البته مدیریت فروش و مارکتینگ نیز می تواند بخشی از سیستم شما باشد.
انتخاب یک پلتفرم یا زبان برنامه نویسی به عوامل زیادی بستگی دارد. در نظر بگیرید که تنها هزینه اولیه پایین لزوما آینده موفق یا ارزان ندارد. کمی تحقیق کنید و تمامی مراحل راه اندازی، فروش و گسترش و مدیریتی کردن سایت خود را در نظر بگیرید. دات نرم افزار می تواند نرم افزارهای آماده و سفارشی کسب و کار شما را بصورت یک سیستم جامع طراحی کند..
بعد از هزینه طراحی اولیه شما به دات نرم افزار بصورت سالیانه هزینه هاست، بک آپ و پشتیبانی پرداخت می کنید. بعد از تحویل سایت فعالیت تیم شما برای درج محصول (محتوای متنی و عکس)، ثبت موجودی و مدیریت ارسال ها شروع خواهد شد. باید بدانید که این سیستم برای زنده ماندن و موفقیت نیازمند سرمایه گذاری است.
دات نرم افزار در طراحی قالب ها نکات مربوط به سئو را رعایت می کند اما رتبه گرفتن در گوگل و مجموعه فعالیت های سئو بخش دیگری از کار است. با توجه به سرمایه ای که ماهانه برای سئو در نظر بگیرید می توانیم پیشنهاداتی ارایه داده و بعد از انتخاب شما آن را پیاده سازی می کنیم.
اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک (E-Namad) نشانهای ست که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب و کارهای مجازی ارائه میشود. در اصل باعث اعتماد بیشتر کاربران در استفاده از سایت شما می شود. قرار گرفتن لوگوی نماد اعتماد، مناسب سایت های فروشگاهی می باشد. پس اگر سایت شما بصورت شرکتی و یا شخصی است نیازی به دریافت نماد الکترونیک ندارید. اما اگر یک سایت فروشگاهی دارید و کاربران از طریق درگاه پرداخت بصورت آنلاین خرید میکنند، حتما باید نماد اعتماد الکترونیک را روی سایت فعال کنید.
درگاه پرداخت اینترنتی یک سرویس مالی است که برای تجارت الکترونیک عرضه شده است. در درگاه های پرداخت، مشتریان از کارت های اعتباری خود برای خرید از کسب و کارهای اینترنتی استفاده می کنند. درگاه پرداخت می تواند توسط یک بانک (گیت بانکی) یا یک شرکت مالی (گیت های واسط) در اختیار وبسایت ها قرار گیرد. شما بسته به انتخاب خود از طریق بانک یا شرکت ها اقدام به خرید و دریافت گیت بانکی می کنید.
در بلاگ دات نرم افزار بیشتر دربارۀ طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بخوانید
برای مطالعه مقالات بیشتر در این حوزه بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.